رسته‌ها
بانگ جرس
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 35 رای
.
کس ندانست که منزلگه مقصود کجاست
این قدر هست که بانگ جرسی می آید

کتاب بانگ جرس نوشته پرتو علوی راهگشای برخی از مشکلات و احیانا برخی از اسرار ناگشوده اشعار حافظ می باشد. کتاب حاضر به یک مقدمه کوتاه و مباحث زیر آراسته است:
تصوف و نحوه ظهور و تطور آن تا قرن هشتم
اقتباسات خواجه از آیات قرآنی و بعضی احادیث
برخی از معانی اشعار مشکل حافظ
معانی کلمات و لغات با با شواهد آن
ضرب المثل ها و در نهایت فهرست ابیات مورد استناد و نیز فهرست آیات قرآنی و احادیث
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
177
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1392/12/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بانگ جرس

تعداد دیدگاه‌ها:
4
« در دنیای قدیم اصلاً مسائل اجتماعی را یا نمی دیدند یا ناگفته می گذاشتند و چنین هشیاری ها و حساسیت ها در افق فرهنگ ما کمتر مطرح بوده که شاعری این قدر به آفات اجتماعی بپردازد » . جنبش های متعدد در ایران برای تبلیغ و تهییج و .... شاعر نداشته اند ؟! یا شاعران در هنگامه اوج گیری کشاکش ها ، از گفتن بازمی مانده اند ؟! یا نه ، سروده و نوشته اند اما شعر شورش و جنگ « مغلوبان » بیش از سخنان زیبا و چند پهلو و تفسیرپذیر و کلی ، مستعد سوختن و نابودی بوده است ؟
تاکنون در مورد حافظ کمتر گفته شده که او متفکر اجتماعی یا مصلح اجتماعی است. حافظ از آن روی مصلح اجتماعی است که با آفت های اجتماعی کار دارد یعنی دردها و فسادها و آسیب ها را تا اعماق می شناسد و جراح وار به نیشتر انتقاد می شکافد و آنگاه به مهربانی مرهم می نهد.
ما در طول تاریخ ادبیاتمان غیر از عصر جدید، یعنی رودکی و منوچهری و فردوسی به این طرف تا حدود یک قرن پیش که افکار جدید آزادی خواهی و اصلاح اجتماعی مطرح می شود چنین شاعری نداریم. در دنیای قدیم اصلاً مسائل اجتماعی را یا نمی دیدند یا ناگفته می گذاشتند و چنین هشیاری ها و حساسیت ها در افق فرهنگ ما کمتر مطرح بوده که شاعری این قدر به آفات اجتماعی بپردازد
علوی ها همه درادبیات کشورما منشاء اثربوده اند . بزرگ علوی که درتاثیرمثبت وی درادبیات معاصر هیچ شبهه ای نیست . خداهمه ی این هارارحمت کند . دست شما هم به خاطر کتاب های خواندنی که درسایت می گذارید درد نکند
کتاب بسیار سدمندی است. سپاس گزارم از شما.
PDF
2 مگابایت
بانگ جرس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک