رسته‌ها
هوشی مین
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 32 رای
نویسنده:
مترجم:
هوشنگ وزیری
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 32 رای
✔️ از مقدمه کتاب:
هوشی مین که سخت زیر تاثیر انقلاب فرانسه بود، پس از انقلاب اکتبر، سوسیالیستی رزمنده بود. او عضو حزب کمونیست فرانسه، حزب کمونیست اتحاد شوروی و احتمالا حزب کمونیست چین بود. او بنیادگذار حزب کمونیست هندوچین، ویت مین، بود. زمانی دراز در مستمندی کارگران آفریقا و آمریکا سهیم بود و پا در زنجیر، در زندانهای "یون نان" به سر برد. او که ده بار از طرف دادگاههای استعماری محکوم شده بود، ده بار از مرگ گریخت. ردای رهبانان و اونیفورم ارتش هشتم چین را به تن کرد و هنگامی که سرانجام قدرت را به دست گرفت که بدون دست یازی به زور خون آلود نگهداشتنی نبود، در برابر دو قدرت بزرگ غربی، ایستادگی کرد. کدام انقلابی دوران ما را جسارت آن بود که اینچنین سرسختانه از فرمان توانگران روی برتابد؟
هوشی مین نه یک لنین است و نه یک مائو. اگر نشانه نبوغی بر این جنگ شگفت انگیز ویتنام باشد، باید آن را در نزد "نگوین جیاپ" جستجو کرد و یافت. اگرچه هوشی مین در قلمرو نظری اختراعی نکرد، باز هم مبتکری بی همتا و مبلغی یگانه ماند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
359
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/10/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هوشی مین

تعداد دیدگاه‌ها:
4

هوشی مین انقلابی ویتنامی که رهبر کمونیست این کشور از ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۹ اولین رئیس‌جمهور جمهوری دموکراتیک ویتنام بود.
توده ای ها و کمونیست های ایران عاشق این شخصیت بودند ( هوشی مین ) و عکس این ریش بزی ( هوشی مین ) را در تاقچه خونه شون میگذاشتند و به آن پز میدادند :)
دوستان در اینجا می تونید درباره این شخصیت تاریخی اطلاعات کسب کنید.
PDF
4 مگابایت
هوشی مین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک