رسته‌ها
سخن سنجی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
.
کتاب «سخن سنجی» اثر مرحوم لطفعلی صورتگر برای نخستین بار در سال 1341 منتشر شد و در زمان خود از مهمترین منابع کتاب به شمار رفت. و تا سال 1346 پنج بار تجدید چاپ شد! کتاب «سخن سنجی» دکتر صورتگر امروزه به عنوان یکی از منابع کلاسیک ایرانی در حوزه نقد ادبی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
219
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/10/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سخن سنجی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
*شیراز* هر باغبان که گل به سوی برزن آورد / شیراز را دوباره به یاد من آورد/ آن‌جا که گر به شاخ گلی آرزوت هست / گل‌چین به پیشگاه تو یک خرمن آورد/ نازم هوای فارس که از اعتدال آن / بادام‌ بن شکوفه مه بهمن آورد /نوروز ماه، فاخته و عندلیب را / در بوستان، نواگر و بربط‌زن آورد/ ابر هزار پاره بگیرد ستیغ کوه / چون لشکری که رو به سوی دشمن آورد /من در کنار باغ کنم ساعتی درنگ / تا دل ‌نواز من خبر از گلشن آورد /آید دوان ، دوان و نهد بر کنار من / آن نرگس و بنفشه که در دامن آورد/ ساقی که میر مجلس انس است پیش ما / چون روز تیره گشت مه روشن آورد/ مردی گریز پایم و دور از دیار خویش / زان اندهم زمانه به پاداشن آورد /از شهرمن هر آنکه رساند خبر مرا / زی گیو گوئیا خبر از بیژن آورد/ لطفعلی صورتگر
هفته‌ی پیش یک کتاب ادبی می‌خواندم که مؤلف به کرات در پانوشت متن به این کتاب ارجاع داده بود. در فضای مجازی جستجو کردم و نیافتم. الآن که این کتاب ارزشمند را در اینجا دیدم خیلی خوشحال شدم. از دوست عزیز و دانشورم پورفر عزیز بخاطر آپلود این کتاب با این کیفیت عالی تشکر می‌کنم.
PDF
8 مگابایت
سخن سنجی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک