رسته‌ها
اخبار برامکه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
.
کتابشناسی : برمکیان از دودمان های اصیل ایرانی و منسوب به شاهان ساسانی بوده اند و بنابر روایات قدیمی کهانت و سدانت «آتشکده نوبهار» را برعهده داشته و در اواخر قرن اول هجری به دین اسلام گرویده اند. در سالهای بین ۶۳ الی ۸۳ خورشیدی و در زمان خلافت عبدالملک و جانشینان وی به دربار خلفای اموی آمده و در سایه درایت و لیاقت و دارائی خود قدرت و نفوذی عظیم کسب نمودند. نام «برمک» بر گرفته از لغت سانسکریت «پاراماکا» به معنی رئیس، و عنوان روسای مذهبی «نوبهار» میباشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
381
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/09/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اخبار برامکه

تعداد دیدگاه‌ها:
3
تصور می کنم برمکیان وزرای هارون الرشید خلیفه عباسی بودند و هارون خواهرش زبیده را به عقد جعفر برمکی در آورد.با اعدام و قلع و قمع خانواده های برمکیان از سه برادر وزیر یکی زنده ماند که با توجه به مرگ هارون و قدرت گرفتن مامون،وی مورد تکریم خلیفه جانشین قرار گرفت.
سپاس باید کتاب جالبی باشه از تلاش های برمکیان زیاد شنیده ایم فکر می کنم بالاخره خلیفه عرب زمان آن ها به آن ها بد بین می شه و قتل عامشان می کنه . باید بیشتر بدانیم . مرسی .
این خاندان برمکیان باید در کتابهای تاریخ ما جای داشته باشند چرا که اگر آنها نبودند امروز ایران از این عرب زده تر می بود ولی ....
آه از این همه از خود بیگانگی !؟
اخبار برامکه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک