رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گنجینه اسرار عمان سامانی،غزلیات وحدت کرمانشاهی

گنجینه اسرار عمان سامانی،غزلیات وحدت کرمانشاهی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 15 رای
به کوشش: محمدعلی مجاهدی

از بین شعرهایی که پیرامون حادثه عظیم عاشورا سروده شده مثنوی «گنجینه الاسرار» عمان سامانی یکی ار تاثیرگذارترین و بهترین اشعار است. عمان سامانی در کتاب «گنجینه الاسرار» خود با نگاهی حماسی ـ عرفانی به واقعه عاشورا سعی کرده تصاویری زیبا و دلنواز از صحنه‌های خونین جنگ 72 نفر عاشقی که برای رسیدن به مقام قرب الهی از همه هستی خویش دست شسته و در رکاب سید و سالار شهدا پا به میدان نبردی نابرابر گذاشته‌اند خلق کند.هیچ شاعری تاکنون به این زیبایی این صحنه را به تصویر نکشیده است، عمان سامانی اوج اشتیاق و دلدادگی را در چند بیت می‌گنجاند عمان سامانی وقتی خنجر و خونریزی را به عشق پیوند می‌دهد بار منفی خنجر گرفته می‌شود، زیرا عشق همه چیز را شیرین می‌کند.
در این مثنوی عظیم صحنه‌های نبرد یاران عاشق اباعبدالله با سپاه جهل و تاریکی آنقدر زیباست که خواننده را شیفته این عشق و دلدادگی می‌کند.
کتاب حاضر علاوه بر اشعار عرفانی و حماسی و زیبای عمان سامانی
شامل غزلیاتی از وحدت کرمانشاهی نیز هست.
این چاپ که مورد اقبال ادب‌دوستان قرار گرفت و در اندک‌مدّتى نیاز به تجدید چاپ پیدا کرد و اکنون که بیست و پنج سال از تاریخ اوّلین چاپ آثار این دو همزاد معنوى مى‌گذرد بیش از  ١٨  بار تجدید چاپ گردیده است و این نمایانگر علاقه‌ى وافرى است که اهل ادب، و عرفان به آثارى از این دست نشان مى‌دهند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/08/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گنجینه اسرار عمان سامانی،غزلیات وحدت کرمانشاهی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
گنجینه اسرار عمان سامانی،غزلیات وحدت کرمانشاهی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک