رسته‌ها
سفرنامه جکسن
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 41 رای
سفرنامه جكسن نوشته ابراهام ولنتاين ويليامز جكسن، ترجمه فارسى «ايران در گذشته و حال» به قلم منوچهر اميرى و فريدون بدره‌اى است و براى اين كه با نام كتاب ديگرى به همين نام اشتباه نشود با نام سفرنامه جكسن منتشر شده است. جكسن در اين اثر آميزه‌اى از تاريخ، سفرنامه و شرح خاطرات معمول، باستان‌شناسى، خطشناسى و مردم شناسى ارائه مى‌دهد كه اين ويژگى‌ها، اهميت كتاب مذكور را بيش از پيش ارتقا مى‌دهد. به تعبير خود نويسنده، اين سفر به انگيزه و هدف خاص تحقيق و پژوهش در آثار و بناهاى تاريخى و باستانى انجام گرفته است.
كتاب از 28 فصل و يا بخش تشكيل شده است؛ بخش اول عنوان «در سرزمين شير و خورشيد» و آخرين بخش نيز «از مازندران به درياى خزر» نام دارد كه حكايت از چگونگى ورود ايران از راه مسكو و خروج از همين راه را دارد. نويسنده شرح سفر خود به ايران را با مطالب تاريخى و باستان‌شناسى به هم آميخته و نكات مبهم و مهم تاريخى را به زبانى شيوا و در عين حال ساده و روشن بيان داشته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
621
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1397/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه جکسن

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این بهترین و با کیفیت ترین نسخه منتشر شده در اینترنت است. بنظرم کیفیت خیلی مهمه کمیت اصلاً مهم نیست بخصوص اینکه تقریباً همه مردم مثل قبل سرعت اینترنت ضعیف ندارند. درود بر شما.8-)
سفرنامه جکسن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک