رسته‌ها
روش شناسی کیو
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 24 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 24 رای
روش‌شناسی کیو، برای شناخت ذهنیت‌های افراد نسبت به موضوعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و طیف وسیعی از پژوهشگران حوزه ارتباطات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی از جمله پژوهشگران رسانه‌ می‌توانند با استفاده از آن درباره سنخ‌شناسی ذهنیت افراد پژوهش کنند. این روش ضمن برخورداری از ویژگی‌های روش کیفی، دارای رویکرد کمی نیز هست و از آمار، بیشترین بهره‌ را می‌برد.
هدف از این کتاب که شامل چهار فصل است، معرفی روش‌شناسی کیو به گونه‌ای است که خواننده را قادر سازد تا به تنهایی آن را برای اجرای تحقیق به کار برد.
فصل نخست با عنوان «مقدمه‌ای بر روش‌شناسی کیو» شناسنامه و چشم‌اندازی از روش‌شناسی کیو به دست می‌دهد. بنابراین، خواننده نه تنها در آن مطالبی در باره هدف، پیشینه و مبنای نظری روش‌شناسی کیو خواهد یافت بلکه با مراحل اجرای مطالعه‌ای با روش کیو و جایگاه این روش در دنیای روش‌های تحقیق آشنا خواهد شد.
فصل دوم کتاب با عنوان «طراحی و اجرای مطالعه کیو» چگونگی طراحی ابزار سنجش و شیوه گردآوری داده‌ها را برای اجرای مطالعه‌ای با روش کیو شرح می‌دهد.
فصل سوم با عنوان «تحلیل آماری داده‌ها» به فعالیت‌های پس از گردآوری داده‌ها یعنی تحلیل آماری آن‌ها اختصاص دارد که در نهایت به شناسایی ذهنیت‌های افراد نسبت به موضوع تحت بررسی می‌انجامد. در این فصل، راهنمای مختصری نیز برای پردازش داده‌ها به وسیله نرم‌افزار SPSS ارائه شده است.
فصل چهارم تحت عنوان «مروری بر چند مطالعه کیو» با هدف عمیق‌تر کردن درک خواننده از روش‌شناسی کیو، با دو ویژگی اساسی این روش‌شناسی و برخی از نقاط ضعف آن آغاز و با معرفی برخی مطالعات مبتنی بر روش‌شناسی کیو برای کسب تجربه عملی پایان می‌یابد.

از استاد اجازه گرفتم تا برای گسترش و پیشرفت روش کیو در کشور فایل کتاب در وبلاگم منتشر کنم تا اساتید و دانشجویان ارتباطات و همه کسانی که در رشته های مختلف به این روش علاقه مند هستند بتوانند در هر کجا که هستند با این روش آشنا شوند.
صمیمانه از ایشان سپاسگذارم.
از دانشجویان و اساتید خواهشمندم نظرات خود را بابت اقدام استاد علیرضا خوشگویان فرد ابراز کنند. استاد علیرضا خوشگویان فرد اولین پژوهشگری هستند که در کشور در حوزه روش کیو کتاب نوشتند.
برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر بروید :
http://mohammadjafarnodeh.blogfa.com/post-99.aspx
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
137
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
nnnnnnnn
nnnnnnnn
1392/10/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روش شناسی کیو

تعداد دیدگاه‌ها:
2
جالبه
کلا باید در بحث رو شناسی بیشتر کار کنیم تا....
روش شناسی کیو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک