رسته‌ها

نقد کتاب « امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای » دکتر حسن روحانی

نقد کتاب « امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای » دکتر حسن روحانی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای که به کوشش دکتر حسن روحانی نگارش شده، بازگویی خاطرات دکتر روحانی از مسائل و حوادث به وجود آمده در 678 روز مسئولیت وی و همکارانش (14/7/82 تا 24/5/84) حول موضوع انرژی هسته ای جمهوری اسلامی ایران و چالش های بوجود آمده توسط کشورهای غربی به خصوص آمریکا و سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس است.
اثر فوق، اولین کتابی است که توسط یکی از مسئولین ارشد جمهوری اسلامی ایران نگارش شده است که زمانی به عنوان رئیس تیم مذاکره کننده هسته ا ی به وظیفه خود عمل می کرد. البته درباره موضوع هسته ای ایران کتب دیگری همچون کتاب خاطرات البرداعی، کتاب خاطرات یوشکا فیشر وزیر خارجه سابق آلمان و کتاب خاطرات موسویان از اعضای اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای نیز منتشر شده است.
در کتاب فوق به تاریخچه فناوری هسته ای در کشور پرداخته شده است و از سوی دیگر، روند خوبی را در فرایند دستیابی کشور به چرخه سوخت هسته ای بازگو کرده است.
متن حاضر میکوشد تا در دو بخش در جهت معرفی، نقد و تکمیل این کتاب گام بردارد . از این رو ابتدا به معرفی اجمالی نویسنده و کتاب مذکور می پردازد و در بخش دوم برخی از انتقادات و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود کتاب در چاپهای بعد را، ارائه می نماید، شایان ذکر است که نقد فوق ناظر به چاپ اول کتاب است لکن چاپ دوم نیز با پاره ای از اصلاحات منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
60
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirghorbani
amirghorbani
1392/09/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقد کتاب « امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای » دکتر حسن روحانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقد کتاب « امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای » دکتر حسن روحانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک