رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مسیح
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
این کتاب را برای شناخت ِ یک شخصیت ِ شگفت ِ کتاب ِ مقدّس، و برای درک ِ بهتر «عهد جدید» خواندم. سراسر ِ کتاب مقدّس پر از شخصیت‌های شگفت است، اما مسیحْ انسان ِ دیگری ست. او فراتر از پیامبران ِ اسرائیل، یک انسان ِ به حقیقت (خدا) رسیده است، و آن‌که به حقیقت رسیده دیگر در بند ِ محاسبات ِ عقلانی ِ انسانی نیست. در سرگذشت‌اش می‌خوانیم که سراسر در سفر است و گویا در قید ِ نتیجه‌ی اعمال‌اش نیست، تنها می‌خواهد به آن‌چه که به آن ایمان دارد عمل کند.
اخیرن وقتی انجیل‌ها را می‌خواندم، با اطمینانْ فکر می‌کردم که بعضی شخصیت‌های شگفت ِ داستایوسکی کپی‌برداری‌شده از شخصیت‌های کتاب مقدّس اند. شخصیت ِ آلیوشای مهربان در برادران کارامازوف که بچه‌ها را به دور ِ خود جمع می‌کند، یادآور ِ شخصیت ِ مسیح است. و مسیح، بلافاصله پس از خواندن ِ انجیل‌ها، ”ابله“ را به یادم آورد. وقتی در متن ِ یاسپرس خواندم که: «عیسی مسیح قهرمان نیست، نابغه هم نیست، تعبیر ابله بیشتر در خور اوست (تعبیری که نیچه ظاهراً به‌همان معنای مراد داستایوسکی به کار برده است)؛» آن‌وقت اعتماد‌به‌نفس بیش‌تری یافتم. "ابله" نیز مانند مسیح انسان است، یک مسیح ِ روس، که داستایوسکی او را از میان ِ ملتی برای داستان‌اش برگزیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مسیح

تعداد دیدگاه‌ها:
6
این پاسخ قوم یهود است به مهربانی ایرانی ها و لطف کوروش کبیر نسبت به آنهاaaaaaaaaaaaaa
این پاسخ قوم یهود است به مهربانی ایرانی ها و لطف کوروش کبیر نسبت به آنهاggggggggg
و مسیح فرمود اگر به اندازه دانه خردلی ایمان داشته باشید می توانید کوه ها را جا به جا کنید .
حضرت عیسی می فرمایند:
خدا پروردگار من است وپروردگار شماست،پس همگی او راعبادت کنید که راه مستقیم کمال وسعادت همین است.
مریمان بی شوی آبست از مسیح *** خامشان با نطق گفتاری فصیح
بی زبان گویند ،سرو و سبزه زار *** شکر آب و شکر عدل نوبهار
ماه ما بی نطق خوش بر تافته ست *** هر زبان نطق از فر ما یافته ست
نطق عیسی از فر مریم بود *** نطق آدم پرتو آن دم بود
آن نیاز مریمی بوده است و درد
که چنین، طفلی سخن آغاز کرد
مثنوی مولانا
ما را چو مریم بی سبب از خار خشک آید رطب ***ما را چو عیسی، بی سبب در مهد آید سروری
دیوان شمس

یاسپرس فیلسوف اگزیستانسیالیستی است که معتقد است پس از کی یرکگور و نیچه، فلسفه نمی تواند همان فلسفه ی پیشین باشد، زیرا آن ها ما را نسبت به وضعیت انسانی خود بیدار کرده اند. آن ها این پرسش را برانگیخته اند که انسان بودن به چه معناست؛ و مسیحی بودن یا نبودن چه معنایی دارد؟
اما رویکرد آن ها خودِ فلسفه را نیز به مسئله تبدیل نمود؛ زیرا توصیف ها و صورت بندی ها چگونه می توانند هم از درک پذیری و اعتبار کلی برخوردار باشند و هم با اصالت و حتی غربت تجربه ی فردی نزدیک باشند؟.
با سپاس از جناب بزرگ در بزرگ برای آپلود این اثر ارزشمند جهت شناخت و اگاهی بیشتر از تفکرات کارل یاسپرس
کتاب «مسیح»، که کتابی نحیف و 90 برگی است ، مسیح ِ زمینی را به ما می‌شناساند. یاسپرس مسیح را باور دارد اما مسیحی زمینی و دست‌یافتنی و نه آسمانی و خارج از دسترس. او در چهار بخش کتاب درباره‌ی خواستگار اندیشه‌ی مسیح، تاثیر او بر پیروان-اش، شخصیت ِ مسیح و جنبه‌های متعدد دیگری از او برای ما سخن رانده است و در این کار گوشه چشمی به انجیل و عهد عتیق داشته است. «مسیح» کتابی ساده و خوش‌خوان است و با زبانی سلیس و روان، به شخصیت مسیح ِ زمینی و رسالت‌اش می‌پردازد.
مسیح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک