رسته‌ها
مصاحبه دیدرو - دالامبر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 20 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 20 رای
.
کتاب حاضر پس از مرگ دیدرو ، بسال 1830 انتشار یافت. (دیدرو در پنجم اکتبر 1713 متولد شد،و در 22 فوریه 1748 دیده از جهان فروبست. )
به عقیده متفکران و اندیشمندان عصر ما،دیدرو یکی از بزرگترین پژوهشگران قرن خود و یکی از برترین فیلسوفان عصر روشنگری در کنار ولتر و روسو و دالامبر بود.
ولتر به حق نام "پانتوفیل به معنی متخصص در همه چیز ! را به او داده بود. گاه خداشناسی مومن و گاه ملحدی سرشناس بود،و در آخر بنوعی اشراق گرائیده بود،که در آن حیات و مرگ به صورت حقیقتی در دو سیمای مختلف می دانست.


از سال 1749 که دیدرو خدا را انکار کرد،بعلم پناه آورد و منتظر بود،که وحدت طبیعت را با وجود تفرق ماده و اندیشه ، بیابد.
یکی از مهمترین کارهای دیدرو همکاری در نشر اولین دائرة المعارف بود ، هم او و هم دالامبر که او نیز از نوابغ عصر خود بود،در دائره المعارف دست داشتند و از همین روی به آناه اصحاب دائره المعارف می گویند.

کتاب حاضر که به صورت مصاحبه ای جذاب قرار دارد و غیر از دیدرو و دالامبر ، شرکت کنندگان دیگری نیز در آن حضور دارند،می تواند چکیده ای از تفکرات فیلسوفان روشنگری (از فیزیک تا مابعد الطبیعه) باشد که توسط ابوالحسن کیهانی در سال 1349 به فارسی ترجمه گردیده است،و تا جایی که می دانیم نایاب است و دیگر منتشر نمی شود و همین ما را بر آن داشت که این کتاب مفید و جالب را به نشر الکترونیک در آوریم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
122
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/07/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مصاحبه دیدرو - دالامبر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
مصاحبه دیدرو - دالامبر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک