رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نیچه و مکتب پست مدرن
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 44 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 44 رای
فریدریش ویلهم نیچه ، (1844 تا 1900) از بزرگترین فیلسوفان و متفکران جهان است،که اندیشه های او در افکار فلاسفه و متفکران ، و صاحبنظران قرن بیستم، تاثیر و نفوذ فراوان داشته و چه بسا همانطور که خود گفته است؛ جولانگاه اصلی اندیشه های او قرن 21 ،یعنی قرن حاضر است !
نیچه فیلسوفی است که متفکران مشهوری چون فروید،یاسپرس،هایدگر،آندره ژید، کامو ، توماس مان،فوکو و لیوتار او را ستایش کرده اند . او را کم و بیش نیای همه جنبش های فلسفی قرن بیستم دانسته اند،و جالب است که بدانیم نویسنده ی کتاب حاضر یعنی دیو رابینسون؛ چگونه پست مدرنیسم را هم وامدار نیچه می داند .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/07/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نیچه و مکتب پست مدرن

تعداد دیدگاه‌ها:
9
سلام
از دوستانی که این کتابو دارن اگر یه نسخه لطف کنن و برای من بفرستن ممنون میشم. یا اگرم نشونی سایتی رو که میشه دانلودش کرد برام ایمیل کنن بسیار سپاسگزار خواهم شد.
با تشکر فراوان
بردیا
اونقد اذیت شد که آخرش به نخریسی پناه برد
بسیاری جنبۀ ادبی آثار نیچه را قوی‌تر از جنبۀ فلسفی او می‌دانند. اگر بخواهیم آثار نیچه را از با توجه به مکاتب ادبی بررسی کنیم به نظر من یک سوررئالیست است و بسیاری از آثارش جنبۀ شطح‌گونه دارد و مثل آثار آندره برتون انگار در حالت ناخودآگاهانه‌ای نوشته شده‌اند. این که می‌گویم نیچه یک سوررئالیست است به این معنی نیست که نیچه از سوررئالیست‌ها متأثر است؛ بلکه منظورم این است که آثار نیچه از لحاظ برخی ویژگی‌های به آثار سوررئالیستی شبیه است. اصلاً امکان تأثیرپذیری نیچه از سوررئالیست‌ها وجود ندارد چرا که نیچه در سال 1900 فوت کرده است و سوررئالیست‌ها 1921 با بیانیۀ آندره برتون اعلام وجود کرده‌اند.
نظرات صد من یک غاز درباره نیچه نادرست است . اتفاقا نیچه یکی بزرگترین مخالفان و منتقدان نیهیلیسم است
در افکار نیچه دو گونه نیهیلیسم وجود دارد اول نیهیلیسم منفعل که خود نیچه سرانجام آنرا نابودی و حتی خودکشی می داند و دوم نیهیلیسم فعال که در نظر این انسان پا در عصه ای می گذارد که نهایت آن "ابر انسان" خواهد بود. (هر چند رسیدن به ابر انسان برای کسی ممکن نیست و هر بند بازی که پا بر این بند بگذارد.) هر چند نمی توان نیچه را بی خدا دانست ولی او را خدا شناس نیز نمی توان خواند زیرا که نیچه اصلا به حقیقت محض اعتقادی نداشت و پردازندگان به "حقیقت" دروغین را گمراه می خواند. او اغتقاد داشت داشت که کار فیلسوف پرداختن به این موضوع نیست. پیشنهاد می کنم کتاب غروب بتان و فراسوی خوب و بد را حتما بخوانید.
شتابزدگی در اظهار نظر در باره نیچه مطلوب نیست.
او نه بی خداست
و نه پوچ گرا.
ابوتراب خسروی داستان نویسه، اما مترجم این اثر ابوتراب سهرابه.
سلام و با تشکر بی‌پایان از زحمات همیشگی پورفر نازنین
عزیز دل؛ باور کن اعماق وجودمون می‌سوزه وقتی می‌بینیم شما فقط و فقط 10 صفحه از این کتاب رو اسکن/پی‌دی‌اف نکردید :( یعنی مشکل فقط همون 10 صفحه بود؟ پورفر جان، این کتاب مال چند سال پیشه و به احتمال قریب‌ به‌ یقین چاپ‌تمومه و پیدا نمی‌شه. شما که لطف رو کردی و اصل کار رو انجام دادی؛ ازتون "عاجزانه" خواهش داریم اون 10 صفحه‌ی باقیمونده رو هم برای استفاده‌ی کافی و وافی دوستان‌تون اسکن کنید و روی سایت بگذارید. پیشاپیش یک‌دنیا ممنون هستیم ازتون رفیق گل.
نیچه و مکتب پست مدرن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک