رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خودآموز فلسفه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
نویسنده:
مترجم:
بهروز حسنی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 55 رای
.
چه چیزهایی را می توانیم درباره جهان یا خودمان با قطعیت بدانیم؟ آیا می توان وجود خدا را اثبات کرد؟ ارتباط بین ذهن و جسم چگونه است؟ عدالت چیست؟ جامعه چگونه باید سازمان داده شود؟این کتاب درآمدی است بر جستجوی برخی از بزرگترین اندیشمندان تاریخ فلسفه غرب برای پاسخ دادن به پرسشهایی از این دست. در این کتاب مسائل محوری فلسفه، که نحوه تفکر ما درباره جهان را شکل داده است، از افلاطون تا نوگرایی، مورد بررسی قرار گرفته است و با تشریح اصطلاحاتی نظیر معرفت‌شناسی، متافیزیک و وجودگرایی، با بیانی موجز، دیدی کلی از اندیشه غربی برای دانشجویان و علاقمندان ارائه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1392/07/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خودآموز فلسفه

تعداد دیدگاه‌ها:
6
اصلا کتاب بدی نیست(در کنار کتاب الفبای فلسفه که دوستی یاد کردند) در شروع مطالعه موضوعی فلسفه
اما کتاب کلیات فلسفه ریچارد پاپکین رو مهمترین کتاب درین مورد میدونم
لذات فلسفه ویل دورانت هم باز بد نیست
مسائل فلسفی راسل رو بعد ازینها میتوان خوند
[quote='مهرپویا1370']من این کتابو داشتم اما دو سه ماه پیش فروختم. دلم براش تنگ شده بود حالا خوشحال شدم که حداقل به صورت مجازی دوباره دارمش!
ترجمه ی خوب و روانی هم داره.
نقل قول از karshenasi:این کتاب حق نشر داره و در بازار هست ؟
من از حق نشر اطلاعی ندارم. اما می دونم که تو بازار هست.می بینید که فعلا هم پورفر خریده و هم من.[/quote]
خب وقتی توی بازار باشه و حق نشر داشته باشه، اسکن و انتشار الکترونیکیش هم به ناشر و نویسنده آسیب میزنه و هم امکان شکایت از مدیر سایت و عواقب بد اون هست که قبلا هم این اتفاق افتناده
به دوستانی که این کتاب را مطالعه نکرده اند توصیه میکنم برای مطالعه ی هر فصل کاغذ و قلم برداشته و سعی کنند تیترهای مطالب را روی کاغذ بیاورند تا انسجام بحث برایشان مشخص تر شود. من برای ابتدای فصل سوم (ذهن و جسم) قبلا این کار را کرده ام که آن را در زیر می آورم. امیدوارم برای دوستان مفید باشد: اقسام نظریه ها در مورد رابطه ی بین ذهن و جسم با توجه به آنچه در این کتاب آمده است به صورت زیر است که البته این ها مهمترین نظریه های مطرح شده هستند و به برخی نظریه های کم اهمیت تر اشاره ای نشده است:
1) ماده گرایی (صورتی از یگانه انگاری ذهن و بدن)
2) رفتارگرایی (ماده گرایی افراطی که مدافعانش وجود ذهن را به کلی منکر هستند. معروفترین مدافع آن گیلبرت رایل است)
3) ذهن گرایی (مورد دفاع برکلی و لایب نیتس)
4) دوگرایی (ثنویت دکارتی بین ذهن و جسم)، که خود به دو دسته تقسیم می شود:
الف) فراپدیده گرایی (پی پدیدارگرایی)
ب) تعامل گرایی، که این هم خودش به دو دسته تقسیم می شود:
a) مصادفت گرایی (مورد دفاع مالبرانش)
b) هماهنگی از قبل یا هماهنگی پیشین بنیاد یا موازی انگاری ذهن و بدن (مورد دفاع لایب نیتس و یکی از پیروان نه چندان معروف دکارت به اسم خولینکس)
5) نظریه ی دو وجهی (فرضیه ی یکسانی یا اینهمانی ذهن و بدن مورد دفاع اسپینوزا)
6) کارکردگرایی (و شاخه های مختلف آن که امروزه از مطرح ترین نظریه ها در مورد رابطه ی ذهن و بدن است) البته در کتاب اسمی از آن برده نشده است اما در ادامه ی فصل از آن هم صحبت کرده است.
من این کتابو داشتم اما دو سه ماه پیش فروختم. دلم براش تنگ شده بود حالا خوشحال شدم که حداقل به صورت مجازی دوباره دارمش! :baaa:
ترجمه ی خوب و روانی هم داره.
[quote='karshenasi']این کتاب حق نشر داره و در بازار هست ؟[/quote]
من از حق نشر اطلاعی ندارم. اما می دونم که تو بازار هست.می بینید که فعلا هم پورفر خریده و هم من.
پس از سلام
کتابی است فوق العاده ، روان - موضوع محور - تحلیلی - و ساده
برای کسانی که می خواهند با فلسفه آشنا شوند یکی از بهترین منابع است بنظر بنده . . .
چه اصلا مترجم نیز قصدش فلسفه برای عموم بوده است،نه صرفا علاقمندان تخصصی به فلسفه،و در مقدمه اش می گوید : می خواستم یک کتاب تخصصی در باب رشته ام ترجمه کنم اما پس از یک سری قضایا به این نتیجه رسیدم : که انتشار یک کتاب مناسب که در آن به مبانی دانش تفکر بشر امروز و روش منطق فکر کردن پرداخته شده باشد از اولویت بیشتری برخوردار است و سودمند تر است.
و حُسن ویژه اش بخاطر موضوع محوری آنست:
فلسفه چیست ؟ چه چیزهایی را می توان شناخت؟ فلسفه دین چیست؟ رابطه ی ذهن(روح) و جسم چگونه است؟ فلسفه ی علم چیست؟ فلسفه اخلاق چگونه است؟ رابطه ی فلسفه و سیاست و دورنمای فلسفه امروز . . . .
کتاب عالی دیگری به همین سبک وجود دارد بنام "کلیات فلسفه" ریچارد پاپکین-آوروم استرول و ترجمه استاد جلال الدین مجتبوی که شدیدا توصیه می شود برای کسانی که می خواهند آشنایی خوبی از فلسفه بصورت موضوعی بدست آورند،حتی اگر رشته شان فلسفه نیست
متن لینک
و نیز کتاب الفبای فلسفه
دوستان این کتاب چاپ 89 اش را بنده 6000 تومان خریداری کردم ، و اصلا کتاب گرانی نیست ، با توجه به ارزشمندی اش،استفاده از نسخه ی مجازی برای کسانی که دسترسی دارند،جفای بزرگی است در حق ناشر و مترجم این اثر آموزنده! اگر پسندیدید کتاب مجازی را،حتما کتاب حقیقی را تهیه کنید. و از دستش ندهید !
با سپاس از دوست خوبمان hesam maleki بابت این کتاب لایق امتیاز 6 و نابش:x
خودآموز فلسفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک