رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسلام و تامین اجتماعی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 12 رای
«اسلام تامین اجتماعی (مبانی و راهکارهای حمایتی و بیمه ای در قرآن، روایات، اخلاق و فقه اسلامی)» تحقیق زنده یاد احمد قابل است که توسط «موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی» در سال ۱۳۸۳ در تهران در ۴۶۸ صفحه منتشر شده بود .
یازده فصل این کتاب در ضمن سه دفتر فراهم آمده است. در فصل اول کلیات تحقیق شرح داده شده است. چهار فصل دفتر اول با عنوان «اسلام و اهداف و مبانی تامین اجتماعی» به این قرار است: مبانی تامین اجتماعی در قرآن، اهداف و مبانی تامین اجتماعی در روایات، تامین اجتماعی و اخلاق اسلامی و بالاخره احکام اخلاقی اسلام.
در دفتر دوم با عنوان «اسلام و راهبردهای حمایتی» این سه فصل به چشم می خورد: راهبردهای حمایتی در قرآن، راهبردهای حمایتی در روایات (سنت)، و راهبردهای حمایتی در فقه. دفتر سوم با عنوان «اسلام و راهبردهای بیمه ای» دربردارنده‌ی این سه فصل است: قرآن و راهبردهای بیمه ای، روایات و راهبردهای بیمه ای، و فقه و راهبردهای بیمه ای. کتاب با استفتائات ضمیمه و فهرست منابع خاتمه می یابد.
در مقدمه‌ی موسسه‌ی عالی پژوهش تامین اجتماعی بر این کتاب آمده است: «متن این پژوهش فاضلانه به صراحت رویکردی کاملا عقلی به موضوع داشته در صدد پاسخ به این پرسش اساسی است که آیا تمامی راهکارهای تامین اجتماعی و خصوصا راهکارهای بیمه ای با شریعت محمدی و آموزه های دینی توافق دارند؟ به اعتقاد نویسنده موافقت شرع با راهکارهای حمایتی تأمین اجتماعی قطعی است و اساسا به دلیل عدم مخالفت دانشمندان و فقهای اسلامی این موضوع نیازی به استدلال ویژه ندارد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ali_lzl
ali_lzl
1392/07/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسلام و تامین اجتماعی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام دوستان
امکان دانلود این کتاب وجود نداره؟
اسلام و تامین اجتماعی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک