رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
معنویت یک علم است
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 15 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 15 رای
.
معنویت یک علم است نام کتابی است از مجموعه سخنرانی‌های دکتر بهرام الهی در دانشگاه سوربن پاریس ۱۹۹۷-۱۹۹۶

موضوع کتاب
در نگاه اول، عنوان کتاب و قرار گرفتن دو کلمهٔ «علم» و «معنویت» در کنار هم ممکن است پرسش‌برانگیز شود. زیرا طرز تفکر حاکم بر علوم جدید از لحاظ تاریخی، کم و بیش، بر پایه اختلاف و گاه تقابل با برخی شیوه‌های فکری ناشی از سنت‌های دینی شکل گرفته و از این جاست که ایمان مغایر عقل، اعتقاد ضد تجربه و علم در تعارض با معنویت به شمار آمده‌است.
دکتر بهرام الهی که خود استاد دانشگاه و جراح اطفال است، مقصود از نگارش این کتاب را که بر پایه تعلیمات پدرش استاد الهی (۱۳۵۳-۱۲۷۴) شکل گرفته، ارائه نگرشی تازه در مقوله معنویت می‌داند. مؤلف معتقد است که علم معنویت و علوم مادی گر چه هر یک در بُعد ویژهٔ خود دامنه‌ای گسترده دارند، اما از یکدیگر جدا نیستند. به نظر وی معنویت علمی است تجربی، مستقل، استوار بر حقایق ملموس و قابل اثبات، و دارای مبانی و اصول خاص خود، که باید با همان نگرش علمی و تجربی و منطق عقلانی که دست مایه هر دانشجو یا محقق علوم تجربی است، مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
سفیر کبیر
سفیر کبیر
1392/07/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی معنویت یک علم است

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب رو چهار بار مطالعه کردم و هنوز از اطلاعاتش بی نیاز نشدم
معنویت یک علم است
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک