رسته‌ها
خدا و انسان در قرآن
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 37 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 37 رای
کتاب حاضر مبتنی بر دوره ای از سخنرانیها است که نویسنده ژاپنی الاصل آن در بهار سال 1962 به درخواست دکتر ویلفرد کنتول اسمیث که در آن هنگام ریاست دانشگاه مکگیل را در شهر مونتریال کانادا بعهده داشت، در این دانشگاه ایراد کرده بود.
پروفسور توشی هیکو ایزوتسو استاد فلسفه دانشگاه مک گیل کانادا و استاد ممتاز دانشگاه کیو ژاپن در سال 1914 در توکیو بدنیا آمده است.
او نخست به تدریس متون فلسفی یونانی و لاتین پرداخت مدتی نیز به تدریس مباحث علم زبان شناسی و معنی شناسی مشغول شد و از این راه به زبان عربی کشیده شد و برای نخستین بار قرآن کریم را از عربی به ژاپنی ترجمه کرد.ممارست در فلسفه و تسلط به عربی او را با آثار غزالی و کلام اشعری و همچنین آثار ابن سینا آشنا ساخت و در مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک گیل "نجات" ابن سینا و "الاقتصاد فی الاعتقاد" غزالی را تدریس می کرد.
در سال 1344 که دکتر مهدی محقق به تدریس کلام شیعه و فلسفه اسلامی ایرانی در آن مؤسسه پرداخت ایزوتسو باتفکر فلسفی شیعی و حکمای ایرانی آشنا و علاقمند گشت و با همکاری دکتر محقق "سلسله دانش ایرانی" را بنیاد نهاد.

فصول کتاب عبارتند از: معنی شناسی و قرآن؛ اصطلاحات کلیدی قرآن در تاریخ؛ ساخت اساسی جهانبینی قرآنی؛ الله؛ رابطه وجودشناختی میان خدا و انسان؛ رابطه تبلیغی یا ارتباطی میان خدا و انسان؛ جاهلیت و اسلام؛ رابطه اخلاقی میان انسان و خدا
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
344
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pedram mohamadi
pedram mohamadi
1392/06/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خدا و انسان در قرآن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خدا و انسان در قرآن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک