رسته‌ها
تاریخ مسیحیت در آسیا - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 15 رای
.
مقدمه کتاب :
داستان مسیحیت در غرب بارها تکرار شده است اما تاریخچه مسیحیت در شرق هنوز هم چندان شناخته شده نیست. بذر یکی بوده خبر خوش عیسی مسیح برای تمامی جهان که مسیحیان آنرا انجیل مینامند. اما توسط کارندگان مختلف کاشته شده و در زمینهای متفاوت قرار گرفته با طعم متفاوتی رشد کرده و درو گران گوناگونی آنرا جمع آوری کرده اند.
اغلب فراموش میشود که ایمان هنگامی که به طرف غرب و به درون اروپا گسترش یافت همزمان به طرف شرق به سوی آسیا نیز به حرکت درآمد. تاریخ کلیسای غرب بدنبال پولس به فیلیپی و روم و سپس در امتداد اروپا پیش میرود تا به ایمان آوردن کنستانتین و بربرها برسد. فقط با چند استثنای چشمگیر، غرب بصورت مقطعی به ماورای قسطنطنیه و بدرون آسیا، به سنتهای مسیحیت طولانی و پرغرور که ترجیح داده بود نه به روم و نه به قسطنطنیه به عنوان مرکز خود توجه کند، نظر انداخته این مسیحیتی است که برای قرنها بدون شرمندگی آسیایی باقی مانده بود.
این بررسی درباره مسیحیت اولیه آسیا با این امید انجام شده که یادآوری باشد از اینکه مسیحیت و کلیسا در آسیا شروع شد. قدیمی ترین تاریخ آن، اولین مراکز آن آسیایی بود. آسیا اولین ساختمان شناخته شده کلیسا، اولین ترجمه عهد جدید، احتمالا اولین پادشاه مسیحی؛ اولین شعرای مسیحی و حتی اولین حکومت مسیحی را ایجاد نمود. مسیحیان آسیایی بزرگترین جفاها را تحمل نمودند. آنها مخاطرات جهانی را در توسعه بشارت پشت سر گزاردند وضعیتی که غرب تا قرن ۱۳ نتوانست با آن برابری کند. تا آنزمان کلیسای نسطوری (که اغلب جماعات اولیه مسیحی آسیا نامیده میشد) اقتدار کلیسایی را بر بیشتر زمین اعمال نمودند، بیشتر از روم یا قسطنطنیه.

جلد یکم این کتاب از نظر تاریخی فقط دوره اولیه از زمان رسولان تا دوره اکتشاف غربی در حدود ۱۵۰۰ بعد از میلاد را پوشش میدهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
456
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ali_lzl
ali_lzl
1392/06/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ مسیحیت در آسیا - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ مسیحیت در آسیا - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک