رسته‌ها
اینست مذهب من
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
نویسنده:
مترجم:
باقر موسوی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
برگرفته از متن کتاب:
نحوه انجام وظیفه وکیل از نظر گاندی
وظیفه رجال قانون (در اینجا وکیل دادگستری)منحصرا حق دادن بجانب کسانی است که دفاع از آنان را بعهده دارند وبه هرطریقی که باشد پیدا کردن دلایلی بنفع آنهاست. اگر وکلای دادگستری اینگونه رفتارنکنند مردم خیال می کنند که آنان وظیفه وکالتی خود را به نحواحسن انجام نداده اند.
وکلای دادگستری، به جای اینکه آتش فتنه را خاموش کنند، شعله ور می سازند. کسانیکه این شغل را پیشه می گیرند در مواقع سخت هدفشان خدمت به هموطنان نیست. مصلحت آنان حکم می کند که به تشدید علل نزاع کمک کنند. ...
وکلای دادگستری هنگامی که آتش اختلاف بین اشخاص زبانه می کشد احساس مسرّت می کنند. آنان مانند زالو خون فقرا را می مکند. تنبلند وهدف معینی در زندگی ندارند وبه همین علت شغل وکالت را انتخاب کرده اند. زیرا که این شغل فرصت مناسبی جهت تمتع از زندگی برای آنان فراهم می سازد...
به افراد ساده لوح چنین وا نمود می سازند که از جانب آسمان جهت دفاع مبعوث گشته اند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
237
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شهر خاطرات
شهر خاطرات
1392/06/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اینست مذهب من

تعداد دیدگاه‌ها:
10
در سال ۱۹۳۹، پس از آنکه زنان شهر راجکوت از کستوربا خواستند که از آن‌ها حمایت کند او در اعتراضات غیرخشونت‌آمیز علیه حکومت بریتانیا شرکت کرد. کستوربا دستگیر و به مدت یک ماه در سلول انفرادی نگهداری شد. وضعیت جسمی او وخیم تر از پیش شد ولی مبارزه برای استقلال کشورش را همچنان ادامه داد. در سال ۱۹۴۲ مجدداً به همراه گاندی و دیگر رزمندگان آزادی بخاطر شرکت در جنبش هندوستان را ترک کنید دستگیر شد. او در پونا زندانی شد. در زندان سلامتی او وخیم تر شد و در زندان درگذشت.[۷][۸]
این مطلب هم درباره همسر گاندی که در زندان فوت کرده .
گاندی و جنبش‌های ضداستعماری
جنبش استقلال‏طلبی مردم هند از جمله جنبش‌هایی بزرگی است که در دوره اول جنبش‌های اجتماعی رده‏بندی می‏شود. گاندی در تمام مدت سعی بر آن داشت تا با تکیه بر روش‌های خشونت پرهیز، جنبش هند را رهبری کند. پیش از این گاندی تجارب گرانبهایی در آفریقای جنوبی به‌دست آورده بود. مواجهه او با تبعیض‌نژادی در آفریقای جنوبی روحش را به درد آورده و او را به مبارزه بر ضد بی‏عدالتی فراخوانده بود. روش‏های خشونت پرهیز گاندی در آفریقای جنوبی مانند دعوت مردم به اعتراض و اعتصاب و راهپیمایی‏های طولانی، تجارب مهمی برای او به‌وجود آورده بودند تا راه خود را در هند ادامه دهد. گاندی خود به زندان می‏رفت و از مردم می‌خواست تا با اعتراض‌های خویش زمینه به زندان رفتن خود را فراهم کنند.
گاندی و جنبش‌های ضداستعماری
گاندی در جنگ بوئرها به مداوای مجروحان جنگ می‌پرداخت و به‌صورت نیروی امدادی در جنگ حضور داشت و با این کار حسن نیت و انسان دوستی خود و همراهانش را به همگان اثبات می‌کرد. اقدامات گاندی موجب نقض پاره‌ای از قوانین غیرعادلانه بر ضدسیاهان و موجب ایجاد شرایط بهتری برای آنان و هندی‌های مقیم آفریقای جنوبی شد. گاندی در بازگشت به هند و اقامت در «اشرم» در حومه احمدآباد، جنبش ضداستعماری هندوستان را رهبری کرد. دعوت او از مردم برای تحریم کالاهای خارجی و تکیه بر چرخ‏های نخ ریسی از جمله اقدامات مهم او در مبارزه با استعمار انگلستان بود. گاندی در این راه به اقدامات جالب توجه فراوانی دست زد: از جمله بازپس گرداندن مدالی که نایب‏السلطنه به او اعطا کرده بود یا حضور با همان لباس‏های اندک و ساده‏اش در کاخ پادشاه انگلستان. وقتی از او پرسیدند که آیا فکر می‌کند لباسش کافی است، پاسخ داد که پادشاه به اندازه هر دو نفر ما لباس برتن دارد. گاندی بارها در روستاها به فعالیت پرداخت و آموزش مردمان و فرزندانشان را بر عهده گرفت.
- به نقل از مقاله «گاندی، عدم خشونت و جنبش‏های اجتماعی» نوشته: ابراهیم فیوضات، رضا تسلیمی‌تهرانی، علی دادگر.
سلام.عرض ادب و خسته نباشید دارم خدمت دوستان گرامی...بسیار کتاب پرمحتوا و زیبایی هستش که مطالعه کردم.من پایان نامم در مورد گاندی و مولانا هست.زیبایی تفکرات یک اندیشمند مسلمان را با یک اندیشمند هندو به صورت جالبی مشاهده میکنم.
[quote='izedmehr']با شیوه مهربانی و ملایمت،
می توانی تمام دنیا را تکان دهی.
ماهاتما گاندی[/quote]
به شیریـن زبانی و لطـف و خوشــی
توانــی که پیــلی به مویــی کشــی
سعدی
دوست عزیز soheil100 جمله ی « آری من یک هندو هستم. همچنین یک مسیحی یک مسلمان و یک بودایی و یهودی می‌باشم » کاملا درست می باشد زیرا تمام ادیان سعی دارند که انسان را به خدا نزدیک کنند و مانند راه هایی هستند که تمام به خدا ختم می شوند و این راه ها هستند که فرق می کنند وگرنه هدف همه ادیان یکی هست کسانی که بتوانند به هدف برسند انسانهایی موفق هستند نه انسانهایی که در حاشیه هستند و یکسره از دین صحبت می کنند در صورتی که به هدف نمی رسند
با شیوه مهربانی و ملایمت،
می توانی تمام دنیا را تکان دهی.
ماهاتما گاندی
ممنون از آپلود کننده گرامی. میتونم به جرات بگم که یکی از وزین ترین و نایاب ترین کتاب های موجود در سایت کتابناک هستش. خوندنشو به تمام دوستان کتابناکی پیشنهاد میکنم، به خصوص اونایی که به هر دلیلی، درگیر تعصبات هستن، تفاوتی هم نداره که از کدوم نوعش باشه.
بعد از خوندن این کتاب، تازه معنای واقعی تسامح و تساهل رو میشه درک کرد.
[quote='amirghorbani']آقای گاندی با اینکه یک دینش هندو بود ولی می گوید : کلام محمد گنجینه عقل است ، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت[/quote]
دوست گرامی .سعی کن از (لا اله الا الله )فقط (لا اله)اش را نگی.آنچه را گفتی به صورت کامل به شرح زیر هستش:
گاندی معتقد بود که اساس و شالوده هر دین را حقیقت وعشق تشکیل می‌دهد (محبت، عدم خشونت یا همان ترکیب حکم طلایی) اوهرگونه تعصب کور وگم بودن رفتارهای نادرست درهر دین وآیینی را زیرسوال می‌برد وبه طرز خستگی ناپذیری در پی اصلاح اجتماعی برمی آمد. برخی از اظهار نظرهای وی درمورد ادیان مختلف به شرح زیر مطرح شده‌اند:
«لذا اگر می‌توانستم مسیحیت را بپذیرم وآنرا بزرگترین و کاملترین دین قبول کنم قطعاً هندوئیسم را آنطور که الان هستم قبول نمی‌داشتم. من اشکالات و نواقص هندو را می‌شناسم. اگر نجاست در هندو بوده قطعاً به گوشت خام مربوط می‌شده نه گوشت پخته. نمی‌توانم سرمنشا اختلاف ادیان را درک کنم معنی اینکه چنین چیزی در قالب وداس یا کلام خدا مطرح می‌شود چیست؟ اگر چیزی از جانب خداوند الهام شود پس چرا در مورد قرآن و انجیل باید تردید کرد؟ دوستان مسیحی من سعی کردند مرا به مسیحیت سوق دهند و همین طور دوستان مسلمان من. عبداله شیت به شدت مرا به مطالعه اسلام ترغیب می‌کرد البته همیشه درمورد زیبایی دین اسلام حرفهایی برای گفتن داشت.»
«به محض اینکه از مسیر اخلاق منحرف شویم دیگر شخصیت دینی نخواهیم داشت. در دین چیزی وجود ندارد که از چارچوب اخلاق خارج باشد. مثلاً انسان نمی‌تواند دروغگو و بیرحم باشد ودرعین حال مدعی شود خدا را دردرون خویش احساس می‌کند.»
«کلام محمد گنجینه عقل است، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت.»
اوبعدها که با سوال آیا یک هندو بودی مواجه شد جواب داد:
آری من یک هندو هستم. همچنین یک مسیحی یک مسلمان و یک بودایی و یهودی می‌باشم.
رفرنس:متن لینک
آقای گاندی با اینکه یک دینش هندو بود ولی می گوید : کلام محمد گنجینه عقل است ، نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کل بشریت
اینست مذهب من
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک