رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ فلسفه - جلد 1: یونان و روم
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 44 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 44 رای
یکی از معتبرترین و بزرگترین تاریخ فلسفه ها ، تاریخ فلسفه کاپلستون است که از حیث عمق و و مستند بودن و جامعیت جزو بهترین هاست.

درباره کتاب
بیش از پنجاه سال از تألیف کتاب گرانقدر سیر حکمت در اروپاى شادروان محمد على فروغى مى‌گذرد. فروغى پس از ترجمۀ گفتار در روش دکارت متوجه شد که این رسالۀ عمیق در ایران درست فهمیده نمى‌شود و در واقع صرف ترجمه و ارائۀ مجرد افکار یک فیلسوف، اگر خوانندگان به پیوستگى آن با آراء قبلى و با سیر تطور بعدى و زمینۀ تاریخى آن آشنا نباشند، بى‌فایده است. او بدرستى دریافته بود که شناخت آراء فلسفى و فهم افکار واقعى هرفیلسوفى نخست در «تاریخ فلسفه» امکان‌پذیر است.
نگرش تاریخى به فلسفه و عموما به تمام دستاوردهاى انسانى، در گذشته کمتر سابقه داشته است. قدما در واقع براى تاریخ فلسفه شأنى قائل نبودند و اصولا چندان توجهى به منشاء آراء فلسفى و تأثیر و تأثر و سیر و بسط تاریخى آن نداشتند. به گفتۀ امیل بریه: «مطالعۀ تاریخ فلسفه در مجموع سیر زمانى آن، با توجه به وحدت این سیر تطورى، امرى است که تقریبا تازگى دارد. این امر یکى از وجوه متعدد اعتقاد به ترقى روح انسانى است که در اواخر قرن هجدهم به ظهور رسید. در فلسفۀ تحصّلى اوگوست کنت به اعتبارى، و در فلسفۀ هگل به اعتبارى دیگر، سیر تاریخى فلسفه به عنوان لازم ذات فلسفه تلقى شد.»  
مى‌دانیم که هگل فلسفه را همان تاریخ فلسفه مى‌دانست؛ به عقیدۀ او، فلسفه را فقط باید در تاریخ فلسفه آموخت. با این اعتبار، اگر بخواهیم دست کم فلسفۀ جدید غرب را بشناسیم، و افکار ماهوى فلاسفۀ آن را بدانیم، ناگزیر از اتخاذ این دید تاریخى هستیم، دیدى که در تاریخ فلسفه منعکس است.  
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/06/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ فلسفه - جلد 1: یونان و روم

تعداد دیدگاه‌ها:
7
حیف که جلد3 این کتاب خوب هیچ جا نیست.
ایا یه جوانمرد پیدا میشه اونو اسکن و اپلود کنه؟
توصیه می کنم کسانی که به فلسفه علاقه دارن حتما 9 جلد این کتاب را تهیه و مطالعه کنند واقعاً کتاب بسیار مفیدی میباشد من که لذت بردم
بهترین قسمت فلسفه همین یونان و روم است
لطفا لینک دانلود جلد اول و هشتم شو دوباره بزارید ممنون می شویم
فقط جلد اول و هشتم نمیشه دریافت کرد؟ (!)
هنوز نیومده دانلود غیرفعاله :(
یاری دهنده‌ای هست مرا یاری کند؟
تا 95 درصد دانلود جلد اول پیش رفته بودم که به ناگاه از روی سایت برداشته شد. دوستان اگر کسی لینک دانلود این مجموعه رو داره لطفا بذاره. من و مطمئنم بسیاری افراد دیگه به این مجموعه بسیار نیازمندیم. ممنون
تاریخ فلسفه - جلد 1: یونان و روم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک