رسته‌ها
دزیره - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 59 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 59 رای
دزیره - جلد 1
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=49862

✔️ دزیره رمانی است بسیار جذاب و تاریخی ، برگرفته از وقایع و رویدادهای نیمه دوم قرن هجدهم و عصر ناپلئون . قهرمان اصلی این رمان بزرگ برناردین اوژنی دزیره است . دزیره کلاری ملقب به دزیدریا ، ملکه سوئد و نروژ دختر آقای فرانسیس کلاری تاجر ابریشم و اهل مارسی بود که در هشتم نوامبر سال 1777 میلادی در مارسی فرانسه چشم به جهان گشود .
دزیره در سال 1794 میلادی با ناپلئون بناپارت نامزد شد، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او به هم زد و در هشتم ماه مارس1796 میلادی با ژوزفین دوبوهارنه ازدواج کرد. هنگامی‌که دزیره از این موضوع اطلاع یافت به ناپلئون نوشت که: "تو زندگی مرا به سوی بدبختی سوق دادی و من هنوز ناتوان از فراموش کردن تو هستم."
اما دزیره چندی بعد با ژنرال ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد. ژنرال برنادوت فردی بود مدیر، با تجربه و کار آزموده، او جنگ‌های پیروزمندانه و افتخارآمیزی انجام داد و به خاطر خوشنامی خود از طرف مجلس ملی سوئد به ولایتعهدی آن کشور برگزیده شد و سپس در سال 1810میلادی رسما پادشان آن کشور گردید.
دزیره در سال 1829میلادی تاجگذاری کرد و ملکه کشور سوئد شد. او شوهرش را در سال 1844میلادی از دست داد و بیوه شد و پسرش اوسکار جانشین پدر گردید. دزیره بعد از فوت شوهرش چندین بار سعی کرد که از مقام خود استعفا دهد تا به نزد خانواده خود که سال‌ها بود در ایالت لوئیزیانای آمریکا می‌زیستند برود اما ملت سوئد اجازه این کار را به او ندادند.
سرانجام او یک سال پس از مرگ تنها فرزندش اوسکار که بعد از پدرش به عنوان اوسکار اول بر تخت نشسته بود، در سال 1860میلادی در سن 83 سالگی بعد از بازدید از اپرا در قصر استکهلم زندگی را بدرود گفت و پیکرش را در کنار مزار همسرش در کلیسای لوتران به خاک سپردند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
482
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دزیره - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
5
عالی بود فوق العاده.. واقعا منو متاثر کرد
خیلی قشنگ بود یکی از ویژگی هایی که این رمان داشت این بود که واقعی بود و تاریخ رو روایت میکرد هیچ وقت فکر نمی کردم خوندن تاریخ اینقدر برام لذت بخش باشه.
خیلی خیلی ممنون. این نسخه جزو بهترین ترجمه هاست و من خیلی وقت بود که بدنبال آن می گشتم
8-)8-):)):)):D:D
دزیره - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک