رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیری در اندیشه سیاسی عرب
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
موضوع این کتاب بررسی و سنجش اندیشه هایی است که زمینه جنبش سیاسی ملت های عرب را در زمان ما فراهم کرده است. پیدایی و باروری این اندیشه ها نزدیک به یک قرن و نیم – از حمله ناپلئون به مصر تا حدود جنگ جهانی دوم- زمان گرفت و چارچوب زمانی پژوهش ما نیز همین دوره است.
نام عرب ملت های بسیاری را دربر می گیرد ولی در این کتاب، ما بیشتر به مصر و آن بخش از شام (یا به اصطلاح نویسندگان اروپایی «سوریه جغرافیایی») که امروزه به نام سوریه و لبنان شناخته شده است نظر داشته ایم.
در این باره که چرا مصر و شام پیشگام جنبش عرب بوده اند در بخش نخست کتاب سخن خواهیم گفت، ولی بررسی این جنبش را از آن رو با حمله ناپلئون به مصر آغاز کرده ایم که این کشور پیش از سرزمین های دیگر عرب با غرب پیوستگی یافت و به خود آمد.
روش اساسی کار ما در این کتاب، ضمن اشاره هایی به زمینه اجتماعی و اقتصادی مسائل، بررسی اندیشه هاست نه نقد آنها، و این روش از آن رو ضرورت داشته است که بسیاری از اندیشه های گرانی که از آنها سخن خواهیم گفت در ایران ناشناخته یا کم شناخته بوده اند. با این حال، هر گاه عقایدی که موضوع بحث بوده و با تاریخ اندیشه اجتماعی و سیاسی ایران مناسبتی داشته است، به اجمال به نقد آنها پرداخته ایم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sagaliga
sagaliga
1392/05/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیری در اندیشه سیاسی عرب

تعداد دیدگاه‌ها:
6
سلام. لطفا فایل کتاب سیری در اندیشه عرب حمید عنایت را در اختیار خوانندگان قرار دهید.
یاد دانشگاه و آن استاد سفر کرده بخیر...
یه درس اختیاری دو واحدی داشتم که منبع اصلی امتحان همین کتاب زنده یاد استاد عنایت بود...
کتاب مختصر و مفیدی برای آگاهی از اندیشه و چگونگی برخورد اعراب با دنیای جدید است...
سپاس sagaliga
سلام ببخشید فایل پی دی اف رو شما دارین
منبع امتحانیم هست و زمانم خیلی اندکه اگر دارین لطفا به این شماره اطلاع بدین منت رو سرم میزارین 09112490147
حمید عنایت، متولد 1311؛ در ایران درس خواند و رشته‌ی علوم سیاسی دانشگاه تهران را به پایان رساند. بعد به لندن رفت و از دانشگاه آن شهر درجه‌ی دکتری در علوم سیاسی گرفت و در دانشگاه تهران سمت دانشیاری یافت و به شایستگی ِ مقام استادی رسید و از سال 1359، که دانشگاه آکسفورد مقام استادی در رشته‌ی علوم سیاسی را به او پیشنهاد کرد، مقیم آن سرزمین شد.
عنایت با ترجمه‌ی سیاست ارسطو که در سال 1337 نشر شد قدرت قلم و فهم علمی خود را به طبقه‌ی روشنفکر و کتابخوان ایران نمود و از آن پس هرچه به قلم او منتشر می‌شد خواستار داشت.
حمید عنایت نویسنده بود و این هنر را به خوبی عرضه می‌کرد و در هنر ترجمه ذوق تمام و استادی و مهارتی کامل داشت. هم در کتب فلسفی و سیاسی و هم در داستان و تاریخ. از هنرهای دیگر حمید عنایت سلیقه‌ی ویراستاری او بود.
عنایت، پژوهشگری دقیق و صاحب روحیه‌ی علمی بود، که با سلیقه‌ی والا می‏دانست که برای جامعه‌ی اهل سواد چه نوشته‌ای را باید فراهم کرد.
حمید عنایت در سوم مرداد 1361، در حالی که به هواپیما نشسته بود و از فرانسه به انگلستان سفر می‌کرد؛ در آسمان به آرامی جان سپرد.* یادش گرامی.
تشکر از ساگالیگای تمکین کرده به غیرممکن، که لذت دانلود این اثر را ارزانی‏مان داشت.
*منبع: نادره‏کاران ِ ایرج افشار.
سپاس از آپلود کننده محترم به خاطر این کتاب گرانبها و ارزشمند در حوزه اندیشه سیاسی...
یاد استاد عزیز و تاثیر ایشان در حوزه اندیشه سیاسی و علوم سیاسی ماندگار بوده وماندگار خواهد ماند ...
استاد عزیز حمید عنایت روحش شاد ویادش گرامی ...:x
سیری در اندیشه سیاسی عرب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک