رسته‌ها
ماده و انسان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 53 رای
مترجم:
پرویز قوامی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 53 رای
نویسنده:م واسیسلیف ، استانیو کوویج

ماده و انسان ماهیت ماده را روشن میکند و به این پرسش ها پاسخ میدهد که ماده از چه چیزی ساخته شده و پهنه بیحد و انتهای آن را چه چیزی پر می کند؟ ماده و انسان، پاسخ گوی کنجکاوی های بشر نسبت به سیاره های منظومه شمسی، خورشید، ستارگان دوردست و سحابهای برون کهکشانی است.
نویسندگان ماده و انسان، نخستین بحث خود را درباره ی یافتن خلأ کامل آغاز می کنند و با استفاده از تئوریها و پیش بینی های علمی، تحقیقات خودشان را براساس پیشرفتهای علم و مهندسی بنا می نهند و نخستین پایگاه آنان در ارتفاع سه هزارکیلومتری سطح زمین؛ یعنی، درست خارج از حاشیه ی جو است و نخستین هدف شان تشریح عناصری است که ساختمان گیتی را شکل می دهد.
درجایی از کتاب میخوانیم: «انسان درحقیقت فرمانروای طبیعت است. تسلط او بر ماده ی جامد، از زمانی که اهرام بزرگ ساخته شدند تا به حال، به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. برای رفع نیازهایش مواد تازه ای از قبیل فولاد و لاستیک مصنوعی، پلاستیک، سیلیسیوم و مواد دیگر را خلق کرده است. او اسرار نهفته ای از ماده را که دانش پژوهان باستان حتی در رؤیا هم نمی دیدند کشف کرده و به کار بسته است.»
آینده ی انسان را چنین پیش بینی کرده اند: «... می توان اطمینان داشت که گستاخ ترین پروازهای تخیلی روز جامه ی حقیقت بر تن خواهند کرد و انسان زندگی را به سیاره های همسایه خواهد کشاند و در سیاره های ستارگان همسایه سکونت خواهد کرد. روح هوشمندانه اش او را در گیتی جلوتر و جلوتر خواهد برد. برای رشد و امکاناتش حدی وجود ندارد؛ همان گونه که گیتی را حدی نیست.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
131
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
budah
budah
1392/05/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماده و انسان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سپاسگزارم مدیرمحترم کتابناک خداقوت از مشکل پیش امده برایتان ناراحت شدم اما به شما افتخار میکنم که با این سن کم چنین خدمت بزرگی به فرهنگ کشورمان میکنید به خود ببالید که بهترین هستید وبا وجود اینکه شما را نمیشناسم اما در قلب من جای دارید.
ماده و انسان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک