رسته‌ها
جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 21 رای
تهیه و تنظیم:عمادالدین اسلامی

کتاب «جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران» به بررسی چگونگی تاسیس جمعیت سرخ ایران (که امروزه با نام هلال احمر شناخته می شود)و عملکرد آن تا زمان تالیف کتاب (1341) می پردازد.
این کتاب همچنین حاوی گزارش های جامعی است درباره زلزله های سالهای 39 و 40 در استان فارس ، عملکرد جمعیت سرخ ایران پس از وقوع زلزله ها و عملیات عمران و آبادی در مناطق جنوبی کشور.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
205
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شهر خاطرات
شهر خاطرات
1392/05/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
2
برگرفته از ویکی پدیا.......... بعضی معتقدند که سالهای بدون فعالیت برای جمعیت شیر و خورشید سرخ و عدم پیگیری موثر ایران برای احیای آن، همچنین درخواست اسراییل برای تاسیس سازمانی بین‌المللی با اهداف مشابه و با نام و نشان ستاره سرخ داود، موجب گردید تا کنوانسیون ژنو در دسامبر ۲۰۰۵ با تصویب «پروتوکل الحاقی ۳» نشان سومی را به دو نشان قبلی اضافه نمود، بنام کریستال سرخ .
در سال ۱۹۲۹ کنوانسیون ژنو در سومین نشست خود پس از به پایان رسیدن جنگ جهانی اول که در کشور سویس و شهر ژنو برگزار شد نماینده دولت ایران و دولت ترکیه از شرکت کنندگان در کنفرانس خواستند که نشان شیر و خورشید (ایران) و هلال احمر (ترکیه) در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شود. .این کنوانسیون پروانه داد که ایران از نشان خود یعنی نشان شیر و خورشید سرخ ایران و ترکیه از نشان هلال احمر استفاده کنند و این دو نشان از جانب کنوانسیون به رسمیت شناخته شد.
در سال۴ سپتامبر ۱۹۸۰ پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷، حکومت اسلامی رسما اعلام کرد که نشان شیر و خورشید را دیگر استفاده ننموده از این پس فقط از نشان هلال احمر استفاده خواهد نمود.
خیلی عجیبه... چرا باید یک نمادی که در دل فرهنگ ایران نمود پیدا کرده را قربانی یک نماد اسلامی (هلال) بکنیم؟ هرچند که گفته میشه هلال نیز از ایران باستان وارد جهان اسلام شده
جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک