رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سه اسلام
امتیاز دهید
5 / 4
با 446 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 446 رای
کتابی است تحقیقی از محمد قوچانی و مقایسه ای بین سه مکتب قم ، نجف و تهران
محمد قوچانی فعالیت مطبوعاتی خود با نوشتن یادداشت‌های سینمایی در نشریه محلی «کادح» گیلان آغاز کرد و پس از آن به همکاری با نشریه «گام» پرداخت. پس از آن که برای ادامه تحصیل به تهران رفت، از سال ۱۳۷۴ به همکاری با نشریه «عصر ما» ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

روزنامه‌های جامعه، نشاط و عصر آزادگان برای قوچانی آغاز دوره جدیدی از روزنامه‌نگاری بودند که در سال‌های پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ تجربه کرد و به تدریج با نوشته‌های انتقادی خود علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی از سیاست‌مداران محافظه‌کار به شهرت رسید. او در جریان توقیف های پیاپی با روزنامه‌های خرداد، و اخبار اقتصادی نیز کار کرد، و در سال ۱۳۷۹ به اتهام نشر اکاذیب و توهین به مقدسات به مدت ۳۶ روز بازداشت شد.

محمد قوچانی پس از آن با مریم باقی دختر عمادالدین باقی روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس ازدواج کرد. محمد عطریانفر مدیر وقت روزنامه همشهری در سال ۸۰ قوچانی را به سردبیری مجله «همشهری ماه»، ضمیمه فرهنگی روزنامه همشهری منصوب کرد، اما مدتی بعد این مجله پرطرفدار تحت فشار قوه قضائیه از انتشار بازماند تا قوچانی با همکاری احمد غلامی و مهران کرمی و گروهی از روزنامه‌نگاران جوان با انتشار ضمیمه روزانه همشهری به عنوان «همشهری جهان» دوره حرفه‌ای کار خود را آغاز کند. پس از آن قوچانی به همراه همین تیم روزنامه شرق را منتشر کرد اما تجربه توقیف روزنامه هم‌میهن و شرق سرانجام او را به انتشار مجله شهروند امروز به همراه تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران از جمله احمد زیدآبادی، حسین یاغچی، محمد طاهری، رضا خجسته رحیمی، مهدی یزدانی خرم، محسن آزرم، اکبر منتجبی و فرید مدرسی واداشت. این مجله نیز پس از چندی توقیف شد.[۱]. پس از آن به عنوان سردبیر ضمیمه سیاسی روزنامه اعتماد ملی با تعدادی از افراد تیم قبلیش مشغول به کار شد. او سردبیر مجله ایراندخت به صاحب امتیازی مجمع اسلامی بانوان زیر نظر فاطمه کروبی همسر شیخ مهدی کروبی بوده است. او هدف از فعالیتش در این نشریهٔ متفاوت را تلاش برای ایجاد جامعه مدنی تلقی می‌کند. آخرین کار مطبوعاتی محمد قوچانی مجله مهرنامه است که با سردبیری او و دبیری تحریریه رضا خجسته رحیمی منتشر می شود. مدیر مسئول مهرنامه فروزان ادیبی است. مهرنامه مجله ای تئوریک و آنچنانکه در مرامنامه آن ذکر شده «دانشورانه» است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
rrh1975
rrh1975
1388/07/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سه اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
23
چرا دریافتش غیر فعال شده لطفا دانلودش رو فعال کنید ممنونم
البته طرفداراش هم همه مثل خود شما هستند خوش قیافه و به اصطلاح خودتون روشنفکر
درود بر محمد قوچانی و کسانی که می اندیشند و می نویسند
با سلام
فی الحال که منتظر فرصتی هستم تا دقیق مطالعه ش کنم . امیدوارم بزودی نطرمو بنویسم . :x

سلام آواتارتون به دور از شخصیت کتابناکیه متاسفم!(!)(!)(!)
قوچانی رو اگه از در روزنامه بیرون کنی، از پنجره میاد داخل!
تمام کارهای محمد قوچانی عالیه و البته خواندنی.
این مر نابغه است..
لطفا کتاب" نازی آبادیها"ی او را بیابید و روی سایتتان بگذارید..
ممنون..
سه اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک