رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اسطوره‌ سوپرمن و چند مقاله‌ دیگر

اسطوره‌ سوپرمن و چند مقاله‌ دیگر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 20 رای
نویسنده:
مترجم:
خجسته کیهان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 20 رای
امبرتو اکو فیلسوف ساختارگرا در این اثر با تحلیل روایت سوپرمن به‌ ساختارهای پنهان این اسطوره‌ی نوین می پردازد و مانند دیگر ساختارگرایان در پس این اسطوره‌ به‌ دنبال ساختارهای معنایی و ایدئولوژیک ضمنی آن است، به‌ زعم اکو نظام سرمایه‌داری با دستبرد در ساختارهای تخیل ساز قهرمان گرایانه‌ و مصادره‌ به‌ مطلوب کردن آن به‌ نحوی سعی در اداره‌کردن حیات سمبلیک عام دارد. مترجم در این اثر با کنار هم آوردن دیگر مقالاتی از قبیل "تصادف و توطئه‌"، "زبان، قدرت و خشونت" و "فاشیسم ابدی" می کوشد خواننده‌ را با سویه‌های نظری این فیلسوف و نویسنده‌ ایتالیایی آشنا کند، برای مثال اکو در نوشتار "زبان، قدرت و خشونت" به‌ ابعاد فاشیستی زبان و قدرت درون متن آن می پردازد و در مقاله‌ "فاشیسم ابدی" با برشمردن وجوه‌ چهارده‌گانه‌ ابتکار عمل فاشیسم و بازتاب آن در زبان این حقیقت را گوشزد کند که‌ فاشیسم نه‌ یک رویداد صرف در تاریخ که‌ یک امکان ممتد است که‌ هر لحظه‌ هراس رویدادن دوباره‌ی آن می رود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
bukani
bukani
1392/05/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسطوره‌ سوپرمن و چند مقاله‌ دیگر

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اثار امبرتو اکو فوق العاده هستش.کتاب های (اونگ فوکو ) و (پائودولینو)چاپ شده و در بازار موجوده اما منهم شدید دنبال (نام گل سرخ)ش بودم و پیداش نگردم.البته فیلمش ساخته شده که اونهم زیباست و دیدنیه.
[quote='sh142']ای کاش یکی پیدا میشد، رمان بسیار مشهور امبرتو اکو (نام گل سرخ) را اپلود می کرد. من که هرچی توی کتابفروشی ها گشتم، نتونستم پیداش کنم. [/quote]
من ترجمه قدیمیش رو خوندم.شما دوتا راه حل دارید یکی اینکه برید کتابخونه های عمومی شهرتون که به احتمال زیاد داشته باشند یکی دیگه اینکه سراغ نشر روزنه رو بگیرید چون فردی به اسم آقای علیزاده (رضا علیزاده)این کتاب رو ترجمه کرده بوده و قرار بود که نشر روزنه چاپ کنه.
ای کاش یکی پیدا میشد، رمان بسیار مشهور امبرتو اکو (نام گل سرخ) را اپلود می کرد. من که هرچی توی کتابفروشی ها گشتم، نتونستم پیداش کنم. :((:((:((
اسطوره‌ سوپرمن و چند مقاله‌ دیگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک