رسته‌ها
روانشناسی اجتماعی استبداد زدگی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
هیچ کس استبداد منش زاده نمی شود، استبداد منشی برخاسته از پدیده ی نافرهیختگی است. نافرهیختگی یعنی گرایش فرد به سوی استفاده از ابزارهای منفی برای ارتباط با دیگران. نافرهیخته به دروغ و فریب و خشونت و تهدید و امثال آن توسل می جوید تا به هدف خود دست یابد. چرا آدمیان نافرهیخته می شوند؟ این کتاب به بحث پیرامون ریشه های تربیتی موضوع می پردازد و علت های تبدیل فرد به نافرهیخته را بررسی می کند. پس از عوامل محیطی به نقش اراده و اختیار در شکل گیری شخصیت نافرهیخته می پردازد. فرضیه ی کتاب این است که احتمالا «فرد نافرهیخته ای که نداند نافرهیخته است نداریم». به عبارت دیگر وقتی کسی اقدام به اذیت و آزار و زجر دیگران می کند، در هر سطحی و به هر شکلی، نیک می داند که چه می کند. آدم شروری که از شرارت خویش آگاه نباشد نداریم. با این فرضیه، کتاب حاضر سعی می کند سهم قربانی استبدادگری را در تداوم استبداد سالاری نشان دهد. یعنی به طور مستدل ببینیم که بقای استبداد در گرو استبداد پذیری ماست و ما نیز از این پدیده خوب آگاهیم و می دانیم که چه می کنیم. کسی نیست که از غارت و استثمار و چپاول خویش، کم یا بیش، آگاه نباشد.
دکتر کورش عرفانی این کتاب در رابطه با نقش استبداد در زندگی و روحیه مردم تحت استبداد نوشته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
104
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sepidjameh
sepidjameh
1392/05/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روانشناسی اجتماعی استبداد زدگی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام من هم متعجب شدم از آپلود این کتاب ، فقط سخنم در مورد نویسنده این است که هنوز به افکار وی پی نبرده ام و همچنین منتقد نحوه برخرد ایشان با منتقدان افکارشان است و دیگر هم عدم انسجام در گفتارشان به این معنی که مکرر از این شاخه به آن شاخه میپرد و در عمل شخص دمکراتی نیست .
من باورم نمیشود اصلا فکرش را نمی کردم که کتابناک این کتاب هارا در اختیار ما بگذارد
من از آپلود کننده ی این کتاب ممنونم
نوشته های کوروش عرفانی همیشه از منطق زیبا و روشنی پیروی میکند من به دوستان خواندن این کتاب و کتاب آزادی انسان ایرانی کوروش عرفانی را پیشنهاد میکنم
بازهم از کتابناک و آپلود کننده ی این کتاب ممنونم
به امید دیدار
روانشناسی اجتماعی استبداد زدگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک