رسته‌ها
امت و امامت
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 50 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 50 رای
نظام سیاسی اسلام، ولایت فقیه و رابطه امام و امت در اندیشه دکتر علی شریعتی

مقدمه:
«امت و امامت» نوشتاری از دکتر علی شریعتی است. وی از رهگذر این گفتار که به بررسی جامعه شناختی اصل امامت شیعی می پردازد، نظام سیاسی و حکومتی ایده آل خود و نوع تعامل جامعه ی اسلامی (امت) را با حاکم اسلامی (امام) بررسی می کند. در این گفتار که هنوز پس از سی و چند سال تازه و امروزی است به نقد و تخطئه ی دموکراسی غربی پرداخته می شود و این نظام سیاسی حاصل سودجویی های تجار اروپایی و استعمارگران معرفی می شود.
گفتار « انتظار مذهب اعتراض » نیز در سال ۰۵ در حسینیه ارشاد ایراد شده است که در آن ضمن بررسی تفسیر تعالی بخش و تفسیر منحط کننده ی انتظار، به بررسی نظام سیاسی مطلوب در زمان غیبت امام مهدی (عج) پرداخته می شود که همان ولایت فقیهی است که توسط خبرگان منتخب مردم برگزیده می شود و مأمور است تا حکومت را برای تعالی بخشیدن جامعه بر اساس مکتب ـ و نه طبق خواسته ها و امیال مردم ـ رهبری کند.
متن کامل نوشتار امت و امامت به همت سایت خبری تحلیلی هزارسنگر روی شبکه اینترنت قرار گرفته است و بخشی از متن گفتار انتظار مذهب اعتراض که مرتبط با بحث حکومت اسلامی است نیز توسط خبرگزاری برنا منتشر شده است، که به جهت نگاه ویژه ی ایشان به بررسی جامعه شناختی حکومت اسلامی و رابطه امت و امامت در قالب جزوه توسط تریبون مستضعفین تدوین و منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
224
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1399/01/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امت و امامت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
امت و امامت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک