رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درام نویسان جهان - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
درام نویسان جهان - جلد 1
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=46517

منصور خلج سال‌ها زحمت کشید تا مجموعه‌ای از نمایشنامه‌نویسان سراسر جهان را به مخاطبان ایرانی معرفی کند. با آن که به اختصار این نمایشنامه‌نویسان معرفی می‌شدند، اما همین مختصر هم برای اهلش مناسب و مفید بود تا اگر بیشتر از این به دنبال کسب اطلاعات است، به دنبال منابع خارجی زبان برود.
زیبایی این مجموعه به آن حد است که از ابتدایی‌ترین تا به روزترین نمایشنامه‌نویسان مشهور جهان در یک کتاب گردآوری شده است. اطلاعاتی در حد زندگی‌نامه، آثار و نقد و تحلیل‌های کوتاه که بیانگر سبک و شیوه نگارشی و موقعیت هنری آن نویسنده در سطح جهان است.
در جلد نخست نمایشنامه‌نویسانی مانند اشیل، سوفکل، اوریپید، آریستوفان، مناندر، پلوتوس، ترنس، سنکا، کریستوفر مالرو، ویلیام شکسپیر، بن جانسن، پیر کرنی، ژان راسین، مولیر، گوته، ایبسن، چخوف، پیراندللو، لورکا، ویلیامز، برشت، آنوی، بکت، یونسکو، پینتر و آلبی آمده است.
در میان چهره‌های جلد دوم می‌توان به سه‌آمی موتوکیو، کارلو گولدونی، ویکتور هوگو، اسکار وایلد، ویلیام باتلرپیتز، تی.اس. الیوت، ژان کوکتو، توفیق‌الحکیم، ناظم حکمت، لیلیان هلمن، ویلیام سارویان، امه سه رز، ژان ژنه، پیتر وایس، داریو فو، آرمان گاتی، گونترگراس، اسلاومیر مروژک، آئول فوگارد، آرنولد وسکر، فرناندو آرابال، تام استوپارد، پیتر هانتکه، ادوارد باند و سام شپارد اشاره کرد.
منصور خلج به ازای هر نمایشنامه‌نویس مطرح جهان به موازات تاریخ تئاتر، یک تصویر(عکس، مجسمه و...) را انتخاب کرده و در کنار نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و مرگ او قرار داده است. در کنار عکس، یک معرفی و مقدمه کوچک و مختصر آورده و بعد متن اصلی که در آن شرح زندگی و آثار و تحلیل آمده و سر آخر نوبت به پانوشت و بیان منبع تحقیق شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/12
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درام نویسان جهان - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
2
:-)
با تشکر
زندگی ما خود تئاتری است ، ما می خواهیم همانگونه که در تئاتر دیده می شویم ( اشاره به ریشه یونانی کلمه (( تئاتر )) به معنی محلی برای دیدن )خود را نشان دهیم ، اما همواره موانعی بر سر
راه این آرزو و میل انسانهای ما وچود دارد.
این کتاب اطلاعاتی در مورد تئاتر و رمان نویسان و نمایشنامه نویسان بما میدهد که بسیار پر ارزش هست.8-):x
کتاب بسیار ارزشمندی است که اطلاعات مفیدی به علاقه مندان نمایشنامه و تئاتر می دهد، از شما بینهایت سپاسگذارم.
درام نویسان جهان - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک