رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بعضی ها داغشو دوست دارن
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 174 رای
مترجم:
شهرام زرگر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 174 رای
نویسنده: بیلی وایلدر و آی.ای.ال. دایموند

بعضی‌ها داغشو دوست دارن (به انگلیسی: Some Like It Hot) یک فیلم کمدی-رمانتیک محصول سال ۱۹۵۹ به کارگردانی بیلی وایلدر و با شرکت مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون است. این فیلم بازسازی یک فیلم فرانسوی محصول ۱۹۳۵ می‌باشد. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ انتخاب کرده‌است.

یک سواری نعش کش مدل اواخر دهه 1920 با شکوه و متانت در خیابانی نیمه خلوت و زمستانی پیش می‌رود. در سواری، چهار مرد عبوس و سیاهپوش و نیز تابوتی با یک حلقه گل داوودی بر آن دیده می‌شوند. یکی از آنان رانندگی می‌کند و دیگری کنارش نشسته است. دو نفر دیگر، پشت نعش‌کش، دو سوی تابوت نشسته‌اند. گویی هر چهار نفر به خوبی از تشریفات مربوطه آگاهی دارند. در همین لحظه صدای آژیر ضعیفی می‌شنوند که به سرعت بلندتر می‌شود. راننده و بغل دستی‌اش نگاهی نگران به یکدیگر می‌اندازند. دو نفر دیگر با دلواپسی به طرف در پشتی حرکت می‌کنند، پرده سیاه رنگ روی قاب شیشه‌ای را بالا می‌زنند و با احتیاط نگاهی دزدانه به بیرون می‌اندازند. از میان قاب شیشه‌ای، خودروی پلیس را می‌بینند که با چراغ‌گردان، آژیرکشان به آن‌ها نزدیک می‌شود. جک لمون و تونی کرتیس که دو نوازده تهیدست هستند به طور تصادفی شاهد تصفیه حساب گانگسترها و کشتار روز سن والتین هستند. آن‌ها برای فرار از دست گانگسترها لباس زنانه می‌پوشند و خود را جای 2 نوازنده ی ساکسیفون و بیس جا میزنند و در این راه هر دوی آن ها عاشق مرلین مونرو که یکی از نوازندگان این گروه است میشوند و رقابت جالبی بینشان شکل میگیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بعضی ها داغشو دوست دارن

تعداد دیدگاه‌ها:
2
یک سواری نعره‌کش مدل اواخر دهه 1920 با شکوه و متانت در خیابانی نیمه خلوت و زمستانی پیش می‌رود.
:-(
احتمالا منظور سواری نعش‌کش بوده ولی کسی حال و حوصله‌ی تصحیح این مقدمه رو نداشته و در چندین سایت معرفی کتاب همین اشتباه تکرار شده، تا باقی چه باشد!
باتشکر فراوان از هانیه خانم بخاطر این اثر زیبا و خواندنی.
بعضی ها داغشو دوست دارن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک