رسته‌ها
شاهین کوهستان
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 16 رای
جنگی ناخواسته که با هدف تامین منافع مستکبران توسط ایادی فریب خورده آنان به ایران اسلامی تحمیل شد ، موقعیتی را فراهم آورد تا غیور مردان کفر ستیز ارتش جمهوری اسلامی ایران ، توانایی های خود را در عرصه های جهاد و دفاع و فناوری نظامی به نمایش بگذارند و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب نمایند.
این کتاب داستانی از زندگی امیر سرلشکر شهید حسن آبشناسان ، یکی از همین غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
115
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sorena8803
sorena8803
1392/02/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاهین کوهستان

تعداد دیدگاه‌ها:
3
ای کاش ما جوانان ایرانی بتوانیم ذره ای از این دلاور مردی ها و از خود گذشتگی های این مردان بزرگ وخدایی را جبران کنیم
اگر از ما بپرسند بعد از شهداچه کردیم هیچ نداریم بگوییم به جز...

گاهی به آسمان نگاه کن ، شاید سایه هاشان را در میان ابرها ببینی
شهید صحرا
شهید بزرگوار در سال 1315 در تهران در خانواده اى مذهبى چشم به جهان گشودند. در دوران طفولیت و نوجوانى با اسلام و احکام نورانى آن آشنا شده و با قرآن مجید و نهج البلاغه انس و خویى پیدا کرد و در حد توان تکالیف شرعى خود را انجام مى دادند. پس از طى دوره متوسطه و کسب دیپلم در سال 1336 به دانشگاه افسرى وارد و در سال 1339 با درجه ستوان دومى فارغ التحصیل شده و دوره مقدماتى را در سال 1340 به پایان رساندند.
اولین دوره رنجر را که در ایران تشکیل شد طى نموده و در سال 1356 دوره هاى عالى ستاد فرماندهى را طى نموده و در این میان نیز دوره هاى چتر بازى و تکاورى را در خارج از کشور طى کرد.
پس از پیروزى انقلاب اسلامى با توجه به زمینه عالى اسلامى جنگ هاى چریکى را به برادران بسیجى و سپاهى ارتشیان همرزم خود آموزش داده که در کردستان قبل از جنگ تحمیلى و در تمام مناطق عملیاتى بعد از جنگ بسیارى از شاگردان با اخلاص ایشان با ایثارگرى هاى بسیار زیاد خود افتخار آفریده و به دشمن کافر بعثى فهماندند که در این مملکت جاى تاخت و تاز آنها نیست. وى از اولین روزهاى جنگ تحمیلى به منطقه جنوب اعزام شد و موفقیت هاى بسیارى در جنگ هاى نامنظم کسب و اولین اسراى عراقى را به اسارت گرفت. چندى بعد در عملیاتى از ناحیه کتف مجروح شد ولى براى مداوا در بهدارى توقف نکرد و از آن به بعد اهالى دشت عباس به وى لقب شهید صحرا را دادند. ایشان بعلت همین فداکارى و زحمت ها به فرماندهى قرارگاه حمزه سید الشهدا منصوب گردید و با اتحاد صمیمانه ارتش و سپاه به پیروزى هاى چشمگیرى نائل شد که پیام تاریخى امام براى رزمندگان قرارگاه را در پى داشت. آخرین سمت آن شهید بزرگوار فرماندهى لشکر 23 نیروى مخصوص بود که قریب به 4 ماه طول کشید
خاطرات دوستان:
امیر آراسته شبى را بخاطر دارد که شهید آبشناسان خاضعانه از اینکه خداوند قادر و توانا او را در انجام عملیات هاى متعدد دشمن شکن به پیروزى رساند، به درگاه احدیت شکرگذارى مى نماید و خاشعانه از خداوند مى خواهد که او را به جوار خویش فرا خواند تا اینکه فرداى همان شب یعنى در تاریخ 8/7/64 حضرت بارى تعالى دعاى بنده خاص خود را اجابت کرد و او به لقاءالله پیوست.
پی نوشت :
جنگ ، تحمیلی به ملت بزرگ ایران بود. در زندگینامه مردان بزرگی که رفتن یک نکته برجسته به چشم می خوره . پاکی و صداقت و خلوصی که شاسته تعظیم و تقدیره
روح شون شاد

امیر سرلشکر حسن آبشناسان فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا ( نیروی مخصوص ) تنها فرمانده لشکر شهید ایران در جنگ تحمیلی بود
و لشکر 21 تنها لشکری بود که در طول جنگ تحمیلی دو بار تجدید سازمان شد ( اکثریت پرسنل رزمی آن به شهادت رسیدند و توان رزمی آن به کمتر از یک تیپ تقلیل پیدا کرد)
روحش شاد
PDF
360 کیلوبایت
شاهین کوهستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک