رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اصول فلسفه و روش رئالیسم - دوره 5 جلدی

اصول فلسفه و روش رئالیسم - دوره 5 جلدی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 143 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 143 رای
مقدمه و پاورقی: استاد شهید مرتضی مطهری

این کتاب مشتمل بر یک دوره مختصر است، که اساسی ترین مسائل فلسفه ی اسلامی را بیان می کند و سعی شده است که حتی الامکان ساده و عمومی باشد تا همه اشخاصی که ذوق فلسفی دارند با داشتن اطلاعات مختصری به فراخور حال خود استفاده کنند و لذا از ذکر دلیل ها و براهین متعدد درهر مورد خودداری شده و برای اثبات هر مدعا ساده ترین راه ها انتخاب شده است. در این کتاب هم مسائلی که در فلسفه قدیم نقش دارد و هم مسائلی که در فلسفه جدید حائز اهمیت است مطرح می شود و چنانکه در جای خود توضیح داده شده در ضمن کتاب به قسمتهایی برخورد می کنیم که در هیچ یک از فلسفه اسلامی و فلسفه اروپایی سابقه ندارد.
کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم مشتمل بر 5 جلد بوده و 14 مقاله دراین مجلدها گنجانده شده است که به شرح زیر می باشند:
مقاله اول: فلسفه چیست؟، مقاله دوم: فلسفه و سفسطه، مقاله سوم: علم و ادراک، مقاله چهارم: علم و معلوم، مقاله پنجم: پیدایش کثرت در علم، مقاله ششم: ادراکات اعتباریه، مقاله هفتم: مباحث وجود، مقاله هشتم: امکان و وجوب، مقاله نهم، علت و معلول، مقاله دهم: امکان و فعلیت حرکت – زمان، مقاله یازدهم: حدوث و قدم – تقدم و تاخر- معیت، مقاله دوازدهم: وحدت و کثرت، مقاله سیزدهم: مهیت جوهر و عرض، مقاله چهاردهم: خدای جهان و جهان.

این کتاب چه از نظر عمق کتاب و چه از نظر قدمت و تاثیر گذاریش در جریان فکری ایران معاصر و چه از نظر دستگاه فلسفی منسجمی که سعی کرده است ارائه بدهد، از اهمیت بسزایی برخوردار است. و به همین خاطر برای شناخت تفکر معاصر و آشنایی با فلسفه ی اسلامی و ایرانی خواندنش به موافق و مخالف توصیه می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/02/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اصول فلسفه و روش رئالیسم - دوره 5 جلدی

تعداد دیدگاه‌ها:
30
اصول روش روئالیسم با همه انتقاداتی که می‌شود به آن وارد دانست ولی از اولین آثاری است که با دیدی نقدی به فلسفه غرب نگریسته است.
و این جالب است که این اتفاق توسط دو روحانی انجام شده است.
باسلام متاسفانه محدودیت بسیاری دردانلودکتاب ها وجود دارد.لطفا جهت کمک به امرپژوهش وتولید علم این امر را تسهیل بفرمایید.متشکرم
با سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از سایتی که طراحی نموده اید ؛ اولین با است که از سایت شما استفده می کنم و هنوز موفق به دانلود نشدم احساس می کنم کمی با دشواری انجام میشه
با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون. ببخشید من دوره ی 5 جلدی این کتاب را دانلود کردم و دارم از اون در پایان نامه م استفاده می کنم.فقط سه جلد اول صفحه ی فیپا ندارن که مشخصات کتاب توشون درج شده باشه.می خواستم لطف کنین اگر امکان داره این صفحه رو هم در سایت بذارین یا اگر ممکنه به ایمیلم بفرستین.ممنون می شم.مرسی:-)
[quote='اوثولولو']ممنونم از دوست عزیزی که این کتاب رو در دسترس همه ی ما قرار دادن اگه امکانش بود همین کتاب رو با شرح استاد شیروانی هم بذارین مرسی[/quote]
درود
اونی که آقای علی شیروانی، شرح دادن، بدایه الحکمه و نهایه الحکمه هست که هر کدوم رو ایشون تو 4 جلد تشریح کردن
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=24124
صوتِ درسگفتارهایِ این دو کتاب هم تو سایت Irip.ir موجوده...
ممنونم از دوست عزیزی که این کتاب رو در دسترس همه ی ما قرار دادن اگه امکانش بود همین کتاب رو با شرح استاد شیروانی هم بذارین مرسی
سایت خیلی خوبیست و من مشتاق اندیشه های استاد شهید مطهری می باشم. از این که توانستم برخی آثار این استاد بزرگوار را دانلود کنم بسیار خوشحالم. متشکر

از گفته استاد سید حسین نصر :
من چند سال بود که به علامه برای نوشتن یک کتاب مقدماتی در فلسفه اسلامی که بتواند جای شرح منظومه سبزواری را به عنوان کتاب اولیه تدریس فلسفه اسلامی بگیرد، اصرار می‌کردم. البته نمی‌گویم که من تنها بودم و شاید دیگران هم بر این قضیه اصرار داشتند.
[quote='دکتر شفیعیان']سلام
آیا براى عقب راندن کسانى که نشر الکترونیکى را مانع سودجویى خود مى دانند راهى در نظر دارید؟آیا کارى از ما ساخته است تا مشکل راحت تر حل شود؟
در عجبم از کسانى که خود را اهل فرهنگ مى دانند ولى با نابودى درختان و چاپ روى کاغذ مى خواهند علم و انسانیت را ترویج کنند!
کتاب هاى کاغذى بزودى به تاریخ خواهد پیوست و این آخرین سکرات این محتضر است![/quote]
مبحث خوبیه که میتونید در فروم مطرح و به بحث بذاریدش .
سلام
آیا براى عقب راندن کسانى که نشر الکترونیکى را مانع سودجویى خود مى دانند راهى در نظر دارید؟آیا کارى از ما ساخته است تا مشکل راحت تر حل شود؟
در عجبم از کسانى که خود را اهل فرهنگ مى دانند ولى با نابودى درختان و چاپ روى کاغذ مى خواهند علم و انسانیت را ترویج کنند!
کتاب هاى کاغذى بزودى به تاریخ خواهد پیوست و این آخرین سکرات این محتضر است!:D
اصول فلسفه و روش رئالیسم - دوره 5 جلدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک