رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاویل بوف کور - قصه زندگی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 48 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 48 رای
تأویل بوف کور ( قصه ی زندگی ) نوشته ی محمد تقی غیاثی در 263 صفحه ، یکی از بهترین کتاب ها درباره ی بوف کور و شخصیت هدایت و آثار و افکار اوست که توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است ، این کتاب ، متن کامل رمان شاهکار هدایت ، بوف کور را نیز در بردارد.

بوف کور هدایت مهمترین رمان پارسی است از یکی از مهمترین نویسندگان و روشنفکران معاصر ایران.
اثری قابل تامل و تاثیر گذار که حتی بزرگان جهان را نیز به واکنش واداشته است:
آندره برتون که بنیان گذار حرکت سوررئالیستِی در فرانسه بود، وقتی ترجمه فرانسه بوف کور را خواند، گفت که: « کتاب هدایت جزو بیست کتاب شاهکار قرن بیستم است.»
هنری میلر، نویسندهٔ معاصر آمریکایی، دربارهٔ آن گفته‌است: «بوف کور هدایت، کتابی است که من آرزو دارم روزی نظیر آن را بنویسم. مانند این داستان در هیچ زبانی ندیده‌ام. آن را واقعاً دوست می‌دارم.»

صادق هدایت در نامه ای به تاریخ 1937 خطاب به دوستش مجتبی مینوی مینویسد:
«بوف کور یعنی زندگینامه ی قصه وار»
به همین خاطر غیاثی نیز در کتابش برای راه یافتن به وادی اندیشه پنهان هدایت در رمان به اندیشه و زندگینامه ی او می پردازد،و سپس به سراغ تاویل نماد ها و زبان هدایت می پردازد.و از آنجا که هدایت نویسنده ای نیست که تنها در انتزاع سیر کند و مسلما واقعیت های اطرافش هم در شکل گیری رمان تاثیر داشته است،به واکاوی تاریخی نماد های کتاب نیز اشاره می کند. و در سیری از «فرشته» به سمت «لکاته» حرکت می کند. و پس از آن به بررسی عناصر جهانبینی هدایت که در رمان تبلور پیدا کرده می پردازد.

محمدتقی غیاثی متولد ۱۳۱۱خمام بوده و در رشته ادبیات فرانسوی از دانشگاه سوربن دکترا گرفته است. وی پس از سه دهه تدریس در دانشگاه تهران به تدریس مشغول بوده و تاکنون نزدیک به ۴۵عنوان کتاب منتشر کرده است.

درباره ی اثر حاضر ،ایرانیکا ( مجله دانشکده ی ادبیات پاریس ) می نویسد:

«تاویل بوف کور اثری است دارای ساختی جالب و درخور توجه. مولف، بوف کور را با شیوه ی نشانه شناسی بررسی می کند. بوف کور زندگی نامه ای است به شکل رمان یا رمان یک زندگی. وی به طور کلی خاطرنشان می سازد که جستجوی زندگی نامه ی هدایت از خلال رمانش امری بیهوده و زیان بار است، چراکه یک اثر ادبی محل تقاطع دو دنیای متفاوت است. دنیای درونی که از آن نویسنده و بازتاب من درونی اوست و دنیای بیرونی که مربوط به نویسنده در دوران خود و فضای اجتماعی او می شود. بعد مولف از طریق دو «شبکه» معنایی براساس عناصر نشانه شناختی که ساختار دو قسمتی رمان بوف کور را تشکیل می دهند به تاویل اثر می پردازد. شیوه ای که مولف در این کتاب به کار می برد، بسیار جذاب و پربار به نظر می رسد.»
در اثر حاضر، غیاثی با چیره دستی به بررسی اندیشه های هدایت در آثارش با تمرکز بر بوف کور می پردازد،و به همین خاطر این کتاب،برای آشنایی با اندیشه های هدایت و زندگی و آثار او بخصوص بوف کور، بسیار مفید و کاربردی است.

فهرست مطالب
دیباچه
درآمد
قصه ی زندگی
مراتب روابط روساخت و ژرف ساخت
بوف کور، رمان
سرشاری بین دو جهان
روی جاده ی نمناک
************
مسیر تاویل (متن)
فرشته
لکاته
************
تاویل شبکه های متداعی 1
نیلوفر کبود
راغا، شهری آشنا
فرشته ی ترکمن
گلدان راغه
بوگام داسی
راز روزنه
همدست پیروک
تاویل شبکه های متداعی 2
پیش از تو
دنیای جدید
دنیای دریچه
گیرودار مشروطه
عصر رجاله ها
بازسازی
دنیای بوف کور
بوف کور هدایت و هدایت بوف کور
دنیای خیامی
عقاید بودایی
هدایت اگزیستانسیالیست
ارزش سبک بوف کور
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/01/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاویل بوف کور - قصه زندگی

تعداد دیدگاه‌ها:
5
:-)
با تشکر فراوان از دوست گرامی poorfar
و همینطور توضیحاتتون 8-)
خنک آن قماربازی که بباخت هر چه بودش
و نماند هیچش ، الا هوس قمار دیگر
مولوی

نسخه ی کامل جایگزین شد. فایل قبلی کتاب دو صفحه جا افتادگی داشت (صفحه ۲۸ و ۲۹)، اما نسخه ی جدید کامل و بدون جا افتادگی است :-)
تا اینجا که خواندم صفحه ۲۸ و ۲۹ افتادگی دارد. امیدوارم بیش از این افتادگی نداشته باشد.
باید کتاب را بخو انم تا ببینم غیا ثی با هدایت و بوف چگونه بر خورد کرده است.
تاویل بوف کور - قصه زندگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک