رسته‌ها

تاریخ سانسور در مطبوعات ایران - جلد ۱: ۱۲۵۳ هـ.ق تا صدور فرمان مشروطیت

تاریخ سانسور در مطبوعات ایران - جلد ۱: ۱۲۵۳ هـ.ق تا صدور فرمان مشروطیت
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 31 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 31 رای
برای بررسی سیر تحول سانسور و ممیزی در مطبوعات ایران از ابتدا تاکنون، نیازمند تقسیم‌بندی تاریخ تحولات ۱۵۰ ساله اخیر ایران با توجه به تحولات ژورنالیزم کشور طی این دوران هستیم. نتیجه بررسی نخستین دوره از تاریخ سانسور در مطبوعات ایران که از تولد روزنامه در ایران تا صدور فرمان مشروطیت را دربر می‌گیرد، جلد اول این کتاب را شامل می‌شود و جلد دوم از صدور فرمان مشروطیت تا کودتای ۱۲۹۹ خورشیدی را شامل می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
266
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1391/12/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ سانسور در مطبوعات ایران - جلد ۱: ۱۲۵۳ هـ.ق تا صدور فرمان مشروطیت

تعداد دیدگاه‌ها:
7
ایرج افشار در یادداشت کوتاهی در باره این کتاب می نویسد: «کتاب از حیث مراجعه به مدارک و مخصوصا خود جراید با زیرنویسهای متعدد و منقولات بسیار و آوردن عکس غنی است اما آنچه باید رعایت می‏شد نشان دادن محل‏ وجود هر سند از قبیل شبنامه‏ ها و نوشته‏ های چاپی دیگرست که به آسانی به دست‏ نمی‏ آید تا اگر کسی بخواهد به اصل مراجعه کند بتواند و حتی محل هر روزنامه‏ اگر گفته می ‏شد کاری بسزا بود.جزین عکسهایی که از کتابها و مدارک چاپ شده‏ نقل شده است حقا زیر هر عکس می‏بایست گفته می‏شد که از کجاست تا زحمت‏ پیشینیان محفوظ بماند و مراجعه‏ کنندگان کنونی نیز بر مآخذ اصلی مطلع شوند. بطور مثال نقشهء چهار رنگ را که آزادیخواهان پیش از فتح تهران کشیده بوده‏اند از کجا گرفته‏ اند و نامه‏ هایی که به تفاریق از مجموعهء معاضد السلطنه استفاده و نقل‏ شده است(مانند نامهء میرزا یحیی دولت ‏آبادی)که خواننده با دیدن عکس تصور می‏کند که آنها نخستین بارست که درین کتاب چاپ می‏شود درحالی‏که در جای دیگر به چاپ رسیده بود.پس امید است که مؤلف کوشا،دانا و حقیقت‏خواه در جلد دیگر فهرستی از کلیهء مآخذ خود به دست بدهد و هریک را بنمایاند که در کجاست و چگونه‏ استفاده ‏هایی از آنها کرده و فهرست دیگری از عکسها و نوشته‏ ها بیاورد و مأخذ هریک را بازگو کند.
این کتاب بی‏ تردید یکی از تألیفهای ماندگار و پایدار این روزگار است.هرکس‏ آن را مطالعه کند بر همت و بصیرت و حوصلهء مؤلف آفرین خواهد راند و همه می‏دانند که تاکنون کتابی در تحلیل مطالب روزنامه‏ های قدیم به این خوبی و شایستگی و جامعی در دست نبود.»
کسانی که به تاریخ روشنفکری یا تاریخ ایران قاجاریه علاقه دارند، این کتاب می‌تواند کمک‌کارشان باشد.
اگر به من بگویند ریشه تمامی بدبختی های بشری و مشکلات و معضلات فرهنگی و اقتصادی و تمام جنگ ها و خونریزی ها و فریب ها و . . . را در یک کلمه بگو ، می گویم : سانسور
سلام کتاب تاریخ سانسور در مطبوعات ایران را چگونه دانلود کنم
تاریخ سانسور در مطبوعات ایران - جلد ۱: ۱۲۵۳ هـ.ق تا صدور فرمان مشروطیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک