رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سفرنامه ابن بطوطه - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 46 رای
تحفه النظار فی غرائب الامصار و عجائب الاسفار= تحفه نظرکنندگان در غرایب شهرها و شگفتی‌های سفرها

سفرنامه ابن بطوطه یکی از مشهورترین کتابهای جفرافیایی است. نویسنده این کتاب شمس الدین محمد بن عبدالله معروف به ابن بطوطه است. این کتاب نتیجه سفرهای طولانی ابن بطوطه‌است که در سال ۷۲۵هجری قمرى آغاز شد و در سال ۷۵۴هجری قمرى پایان یافت واین سفرها ۲۹سال ونیم بطول انجامید.
به راستی کتاب سفرنامه ابن بطوطه حاصل چندین سفر پی در پی و طولانی نویسنده به دوردنیا است. چنانکه به بیشترین شهرهای سرشناس دوران خودش سفر کرده وبیشتر کشورهای آسیا و آفریقا وقسمتی از قاره اروپارا نیز دیدن کرده‌است، ولی از دو قاره آمریکای شمالی وجنوبی واسترالیا دیدن نکرده‌است، چونکه در آن زمان جهان به 7 آسمان و هفت دریا و هفت اقلیم تقسیم می‌شد و جهان همانند سینی تصور می‌شد که سلسله کوه قاف آن را احاطه کرده‌است تا آب دریاها از آن به بیرون نریزند.

هفت دریا عبارت بودند از دریای فارس، دریای روم، دریای هند، دریای مازندران، دریای قلزم، دریای اقیانوس و دریای زنگبار.

این کتاب احوال وآداب ورسوم ملل گوناگونی را از قلب قاره افریقا :اسکندریه قاهره -مصر علیا- غزه اورشلیم - حلب - دمشق - تا مدینه و مکه وسپس عزیمت به ایران - اشترخان فیروزان- اصفهان-یزد- شیراز-کازرون- سفر به عمان وهرمز - بحرین تاکرانه دریای چین -(دهلی کلکته سیلان )را توصیف می کند.این کتاب وضع ممالک اسلامی در حساسترین وبحرانی ترین اعصار تاریخی (از هجوم مغول تایورش تیمور )رانشان میدهد.
از آنجا که این کتاب یکی از کتاب‌های فراگیر جغرافیایی است و اهمیت تاریخی دارد، به ۴۰زبان زنده جهان برگردان شده ‌است. نخستین برگردان آن به زبان انگلیسی بود، سپس به زبان فرانسوی و به زبان پرتغالی ترجمه شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
pyruzbamdad
pyruzbamdad
1391/12/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه ابن بطوطه - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
13
حدود صد صفحه اول را که خواندم آن را ادامه ندادم چون که پى بردم نویسنده بیشتر سعى کرده که خرافات مذهبى را بیشتر به خواننده معرفى و بقبولاند تا سیاحت کردن به شهر هاى مختلف که ایشان سفر کرده. او در هر صفحه از کتاب خود بیشتر سعى کرده که زیارت فلان شیخ و زیارت فلان قبور منتسب به فلان شیخ که تعدادشان نیز به وفور بود و در هر شهرى و دهى و قصبه وجود داشت آنها را در صدر سیاحت نامه خود قرار دهد و از کرامات ندیده و شنیده آنان کلى تعریف و تفسیر هاى خرافى نماید.بنابراین من خواندن این کتاب را فقط تلف شدن وقت مى دانم.
دوستان فرهیخته خواهش میکنم اگه جواب این پرسش رو دارین منو هم مطلع کنید.ایا با توجه به اینکه دوستانی که دست بر اتش دارند و تو زمنه اپلود کتاب و اینکه میفرمایند که تایپ کتاب کاری سختتر و زمانبر هست نسبت به نسخه اسکن شده و اینکه خیلی از کاربرها از جمله خودم کتاب های تایپی رو دانلود نمیکنم و نسخه اسکن شده با کیفیت بد رو به تایپ ترجیه میدم،پس چرا عده ای از دوستان بازهم اینکارو میکنن؟ایا دلیلی داره که من نمیدانم؟
moreak09 عزیز با تشکر از شما.عید شما مبارک. این کتاب توسط گروه زیادی از بچه ها تایپ شده و من تا اونجایی که ممکن بوده کتاب رو با اصلش( همون که جلدش رو برای معرفی کتاب اسکن کردم) مطابقت کردم. باز هم اگر مشکلی بوده و ندیدم بذارید به حساب چشمان ضعیف من نه زحمتی که این جوونا کشیدن
پیرو. بامداد عزیز. اولا از زحمتی که برای تایپ این کتاب ارزشمند و قراردادنش در سایت نموده اید بسیار سپاسگزارم و امیدوارم گله اینجانب را حمل بر بی ارزش نمودن کار خود ندانید.
من متن تایپ شده را با چاپ اصلی کتاب مطابقت دادم. متاسفانه جدا از غلطهای تایپی. افتادگیهایی در متن مشاهده میشود و در برخی موارد پاراگرافها به درستی جدا نشده اند.
من کل دو جلد کتاب را اسکن نموده ام ولیکن برای سایت ارسال نکرده ام بئ دلیل موضوع حقوق مولف که به نظر من کاملا در جهت خلاف با حق آزادی گردش اطلاعات است.
به هرحال این گله ها چیزی از ارزش کار شما نمیکاهد که سببی بوده اید برای نشر این اثر بی همتای جغرافیای تاریخی.
جناب خر تو خر عزیز من همیشه سعی کردم که کتاب هایی رو توی سایتی که دوستش دارم بذارم که هم برای اولین بار باشه که نشر پیدا میکنن و هم تامل برانگیز باشن.من کتاب در دامگه حادثه رو به هزینه شخصی خریداری کردم و اسکن کردم و در اختیار سایت قرار دادم.و دوستان مطمئن باشن که تموم کتاب هایی رو که برای نشر در اختیار سایت مورد علاقم میذارم از قبل مطالعه میکنم که خدای نکرده مساله ای پیش نیاد برای سایتی که دوستش دارم. در مورد این کتابم مطمئن هستم بچه هایی که کار تایپو انجام دادن متخصص این کارن و با دقت بسیار اینکارو کردن.دوستان اگه کتابو فقط تورق میکردن میدیدند که جای جای کتاب چه ارجاعاتی و چقدر با دقت قرار داده شده.پس برای خودم نه ولی برای وقت و علاقه و عشقی که این بچه ها به خرج دادن واسه کارشون ناراحت میشم از حکم صادر کردن برای نخوندن کتابی به این اندازه با ارزش.
[quote='pyruzbamdad']دوستان کم لطفی نکنن.تایپ کتاب کار بچه های رشته تاریخه که واقعن لطف کردن و با دقت بسیار زیادی صورت گرفته که نشان دهنده عشق یه مشت جوونه برای تاریخ و فرهنگ کشورشون.اگرم کسی از کیفیت یه کتاب اطمینان نداره بهتره اول اونو با نسخه چاپیش مقایسه کنه بعد نسخه نخوندن کتابی که برای اولین باره تو یه سایت معتبر گذاشته میشه و هنوزم جزء معتبرترین کتب جغرافیای این مملکته که توش از خلیج فارس نام برده شده رو برای دیگران بپیچه.واقعن آدم با بعضی از رفتارها دلسرد میشه.[/quote]
پیروز جان . من با حرف شما موافقم که بعضی از رفقا کم لطفی میکنند و انسان را دلسرد .
من قبلا یک تحقیق کوچکی در این مورد که کتاب تایپی بهتر است یا اسکن شده یا کتاب صوتی ؛ انجام داده ام و ماحصل آنرا عینا بیان میکنم .
1 - کتاب تایپی غلط املایی زیاد دارد .
2 - بعضی ها کتاب را تغییر میدهند ( تحریف میکنند ) .
3 - از فونت مناسبی استفاده نمیکنند و بعضابسیار ریز تایپ شده اند .
4 - کتاب اسکن شده 5 درصد حس کتاب حقیقی را به انسان منتقل میکند ( من با این قسمت کاملا موافقم )
موارد دیگری هم بود که من الان حضور ذهن ندارم .
اما در نهایت نمیتوان منکر این شد که تایپ خیلی زمانبر است و من همین جا از رفقایی همچون شما و فرهاد جان ( f@rh@d ) و بقیه عزیزان که در این نوع تولید کتاب الکترونیکی فعال هستید کمال تشکر را دارم .
[quote='behdad1970']اسکن کردن یک کتاب در حدود نیم ساعت وقت می برد اما تایپ کردن یک کتاب شاید یک ماه طول بکشد!! چه دلیلی دارد بعضی ها میخواهند کتابهای غیر قابل اعتماد و با غلت های بسیار به خورد کتاب خوانها بدهند !!!!!![/quote]
غلط های بسیار نه غلت! (!)
خب البته اگه کسی مثل ایشون تایپ کنه مشخصه که غلط املایی زیاد داره!
دوستان کم لطفی نکنن.تایپ کتاب کار بچه های رشته تاریخه که واقعن لطف کردن و با دقت بسیار زیادی صورت گرفته که نشان دهنده عشق یه مشت جوونه برای تاریخ و فرهنگ کشورشون.اگرم کسی از کیفیت یه کتاب اطمینان نداره بهتره اول اونو با نسخه چاپیش مقایسه کنه بعد نسخه نخوندن کتابی که برای اولین باره تو یه سایت معتبر گذاشته میشه و هنوزم جزء معتبرترین کتب جغرافیای این مملکته که توش از خلیج فارس نام برده شده رو برای دیگران بپیچه.واقعن آدم با بعضی از رفتارها دلسرد میشه.
اسکن کردن یک کتاب در حدود نیم ساعت وقت می برد اما تایپ کردن یک کتاب شاید یک ماه طول بکشد!! چه دلیلی دارد بعضی ها میخواهند کتابهای غیر قابل اعتماد و با غلت های بسیار به خورد کتاب خوانها بدهند !!!!!!
بچه ها به هیچ عنوان کتابهای تایپی را دانلود نکنید ... متاسفانه عده ای کتابها را تحریف میکنند
سفرنامه ابن بطوطه - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک