رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آشنایی با صادق هدایت - 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 45 رای

بخش نخست: «آنچه صادق هدایت به من گفت»

م ف فرزانه:
م.ف. فرزانه (متولد 1308، تجریش) از نوجوانی با مطبوعات همکاری میکرد. بهمعرفی دکتر سیدصادق گوهرین با صادق هدایت آشنا شد و تا پایان عمر هدایت دوست و مرید او بود. سال اول حقوق را در تهران، روانشناسی و مردمشناسی را در سوربن گذراند و تحصیل حقوق را تا دکترای حقوق بینالملل در پاریس و تولوز ادامه داد. سپس با بورس دولت فرانسه فارغالتحصیل انستیتوی عالی سینمایی پاریس شد و از آن پس فیلمهایی مستند، بیشتر دربارهی هنر ایران، ساخت. مدتی به ایران آمد، نخستین آموزشگاه فنی سینمایی را تاسیس کرد و از اولین پایهگذاران تلویزیون ملی ایران شد. لیکن محیط کاری بهقدری برایش ناگوار آمد که از شغل سینمایی دست کشید و به عنوان رئیس بانک صادرات به پاریس بازگشت. آثارفرزانه عبارتند از: دو کتاب دربارهی هدایت («آشنایی با صادق هدایت» نشر مرکز، 1373، «صادق هدایت در تار عنکبوت» نشر مرکز، 1383)؛ رمان اتوبیوگرافیک «عنکبوت گویا»، رمانهای «چاردرد»، «خانه»، «دندانها»، «راست و دروغ، نشر باران، زبان سرخ، نشر باران سوئد 2008»، وبنبست؛ ترجمههایی از گوگول، فروید، اشتفان زوایگ، رنه گروسه، هورتیک، چخوف، موپاسان و ژان پل سارتر ... فیلمهای مستند او نیز عبارتند از: «مینیاتورهای ایرانی»، «کورش کبیر»، «وقایع ایرانی»، «زن و حیوان یا هفت هزار سال هنر در ایران»، «زنهای پاریسی» و «جزیره خارک»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/03/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آشنایی با صادق هدایت - 1

تعداد دیدگاه‌ها:
6
بهترین هدایت شناس. اهل فن قدر این کتاب را می دانند
[quote='جابر شاه']عجیب است که این کتاب شده منبعی برای هدایت شناسی!
[/quote] این کتاب در مجموع بد نیست. بیاد بیاورید که هیچ کتاب خاطراتی به این شکل در مورد او نوشته نشده. دیگران هم خیلی کلی گویی کرده اند.کارت پستال مورد اشاره را نمی دانم کدام است. اما بهتر بود چند مورد می اوردی. طبیعی است که ذهن هم خطا می کند و ایشان سالها بعد دست بقلم شده و ممکن است عاری از خطا نباشد. ولی بنظر من کتاب تا حدودی با روحیات هدایت می خواند. حرفهای اروژینالی هم در این کتاب از زبان هدایت گفته شده که در هفتاد سال پیش بسیار قابل توجه هست. البته شخص فرزانه را انها که می شناسند باید در مورد صدق و صفایش صحبت کنند. چون صداقت اشخاص در امانت داری و تعریف درست وقایع خیلی مهم است. بعضی ها شاخ و برگ می دهند. بعضی ها اصلا خیالات خود را. من که در مجموع بدم نیامد.
عجیب است که این کتاب شده منبعی برای هدایت شناسی!
شاید دلیلش این است که اطرافیان هدایت سکوت کرده اند و کم نوشته اند ولی باید در این کتاب بدرستی واقعیت را از دروغ تشخیص داد و این امر تنها با خواندن کل آثار هدایت ممکن است که متاسفانه منتقدان و مفسران امروز به یک یا چند اثر نویسنده اکتفا می کنند.
بالای جلد کتاب حاجی آقا شعری عربی است که مضمونش این است که من رو در کتبم خواهید شناخت.
کتاب فرزانه با وجودی که نویسنده اش از صدق و صفای خود میگوید عاری از جعل و دروغ نیست بنده فقط به یک نکته اشاره می کنم تابلویی در این کتاب فرزانه به هدایت نسبت داده که جعلی است و فرزانه امضای هدایت را جعل کرده و این خودش کافیست برای یک محقق که با احتیاط این کتاب را مطالعه کند و بسیاری مسایل دیگر که از حوصله بنده خارج است در آن امور صحبت کردن
[quote='exorcism']در عجبم کتابی که ناشرش اجازه نمیده واسه دانلود بذارید خب اصلا چرا تایید میکنید؟؟؟[/quote]
کاربر محترم چند نکته
1 - سایت تعهدی برای گذاشتن لینک دریافت برای همه کتاب هایی که معرفی می کند ندارد.
2 - هدف از گذاشتن کتاب ، فقط دانلود کردن آن نیست، بلکه آشنایی کاربران با کتاب برای خرید و تهیه کتاب است.
3 - سایت کتابناک با احترام به حقوق نویسندگان و ناشران ، فعالیت خود را ادامه می دهد و از اعضا و کاربران انتظار دارد که این نکته را درک کنند نه این که با اطلاع از قانون حق نشر ، شاکی باشند.
4 - برای کتاب هایی که دارای حق نشر هستند در کادر بالا ، در مستطیل زرد رنگ ، توضیح جامعی داده شده است
.
دوستان بیایید کمی قدر شناس باشیم. کتابناک کمک زیادی به جامعه کتاب خون کرده و میکنه حالا در کنار این همه کتاب که دانلود میشه باید حداقل بابت ارزش معرفی اون کتابایی هم که مدتی اجازه دانلود داشته و حالا متوقف شده متشکر باشیم و با یه سرچ ساده میشه از سایتایی که واسه حق ناشر احترامی قائل نیستن کتاب رو گیر آورد.
در عجبم کتابی که ناشرش اجازه نمیده واسه دانلود بذارید خب اصلا چرا تایید میکنید؟؟؟
آشنایی با صادق هدایت - 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک