رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

دستور زبان فارسی بر پایه نظریه گشتاری

دستور زبان فارسی بر پایه نظریه گشتاری
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 46 رای
کتاب حاضر، دستور زبان بر پایه نظریه «زایا گشتاری» است. ساخت زبان در سه بخش توصیف می شود و تکیه نظریه زایا گشتاری بر پایه بخش نحوی زبان است و به بخش های دیگر نمی پردازد. این نظریه اولین بار توسط نوآم چامسکی در سال 1957 مطرح شد و با کتاب «جنبه های نظریه نحو» او در سال 1965 گسترش یافت. این نظریه افق های تازه ای را برای بررسی و توصیف زبان نزد پژوهشگران گشود. کتاب حاضر که اولین کتاب بر پایه این نظریه در زبان فارسی است در سه بخش تنظیم شده است: توضیح برخی شالوده های بنیادی نظریه دستور زبان گشتاری، قاعده های نحوی زایا و ژرف ساخت جمله و بررسی روساخت جمله و سازه های آن در زبان فارسی. این کتاب بیشتر برای آشنایان به زبانشناسی تهیه شده به همین دلیل مسائل، فنی بیان شده و برخی مفاهیم بدیهی فرض شده است. نویسنده کوشیده تا مطالب را به زبان ساده بیان کند تا قابل استفاده برای علاقمندان به تحقیقات زبانشناسی هم باشد. بخش سوم کتاب نیز به صورت مستقل و جداگانه، قابل استفاده است. این کتاب ارزشمند حاصل تتبع مهدی مشکوه الدینی است که توسط انتشارات دانشگاه مشهد در سال 1366 ش به طبع رسیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
samiyehezadpanah
samiyehezadpanah
1392/01/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دستور زبان فارسی بر پایه نظریه گشتاری

تعداد دیدگاه‌ها:
4
لطفا بصورت شفاف تر نحوه فروش ، توزیع رایگان کتب یا مقالات در سایت درج شود بنده پس از جستجوی جندین باره از کتب در خصوص دستور گشتاری چامسکی پیدا کردم ولی شفاف نیست ایا همه کتب باید خریداری شوند و یا امکان دانلود رایگان بعضی از کتب نیز وجود دارد
از اینکه این کتاب بسیار کاربردی جهت دریافت در دسترس قرار گرفته است بسیار سپاسگزارم.
کتابِ ارزش‌مندی‌ست.
دستورِ زایا-گشتاری را چامسکی مطرح کرده و واقعا طرحی نو در زبانشناسی انداخته.
البته به دیدِ من باید بر رویِ زبانِ فارسی بیش از اینها کار شود.
خواندنِ کتابِ «نگاهی تازه به دستور زبان» از محمدرضا باطنی را به دوستانی که مایل اند با مبانیِ دستورزبانِ زایا-گشتاری آشنا شوند٬ توصیه می‌کنم.
در زمینه دستور امروزی کتاب خوبی است. مچکرم
دستور زبان فارسی بر پایه نظریه گشتاری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک