رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ت‍اری‍خ‌ ف‍خ‍ری‌ در آداب‌ م‍ل‍ک‍داری‌ و دول‍ت‍ه‍ای‌ اس‍لام‍ی‌

ت‍اری‍خ‌ ف‍خ‍ری‌ در آداب‌ م‍ل‍ک‍داری‌ و دول‍ت‍ه‍ای‌ اس‍لام‍ی‌
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
در میان کتاب هایی که درباره تاریخ خلفا و وزرای ایشان تالیف شده کمتر اثری است که مانند کتاب حاضر جامع و سودمند و در عین حال چنین شیوا و دلپذیر تحریر یافته باشد.
کتاب الفخری با همه ایجاز و اختصار حاوی نخبه آثار و اخبار خلفا و وزیران ایشان و همچنین سلاطین و امرایی است که در خلال حکومت خلفا ظهور کرده و قدرت و شوکتی به هم رسانیده اند.
دیگر از جهات اهمیت و مزیت این کتاب آن است که مولف در بیان مطالب، همواره نظر انتقادی داشته و وقایع تاریخی را با نکته سنجی و خرده گیری شرح داده و نتیجه گیری هایی سودمند و صحیح کرده است. از جهت ادبی و سبک نگارش ، کتاب الفخری شیوا و به قول ادوار براون »سحر انگیز» است. عنوان دیگر کتاب که بدان نیز شهرت دارد، «الفخرى فى الآداب السّلطانیة و الدّول اسلامیّة» است. گاه آن را به اختصار، الفخرى گویند. واژه اخیر اشاره به فخر الدّین عیسى بن ابراهیم فرمانرواى موصل در آن روزگار است که اثر به نام او نگاشته شده است. این کهن ترین اثر سیاسى-تاریخى پس از فروپاشى خلافت عبّاسیان است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahoo61
shahoo61
1392/02/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ت‍اری‍خ‌ ف‍خ‍ری‌ در آداب‌ م‍ل‍ک‍داری‌ و دول‍ت‍ه‍ای‌ اس‍لام‍ی‌

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='javadgholizadeh']لینک دانلود ندیدم[/quote]
دوست گرامی لینک دانلودی ندیدین چون نیست :-)
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. بنابراین کافی یه به توضیحات بالای صفحه در کادر زرد رنگ توجه کنید تا علت نداشتن لینک دانلود مشخص بشه .:-)
ت‍اری‍خ‌ ف‍خ‍ری‌ در آداب‌ م‍ل‍ک‍داری‌ و دول‍ت‍ه‍ای‌ اس‍لام‍ی‌
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک