رسته‌ها
راه روشن (دوره 8 جلدی)
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 62 رای
ج‍ل‍ده‍ای‌ اول‌، دوم‌، ه‍ف‍ت‍م‌ و ه‍ش‍ت‍م‌ ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ح‍م‍دص‍ادق‌ ع‍ارف‌، ج‍ل‍ده‍ای‌ س‍وم‌ و چ‍ه‍ارم‌ ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ح‍م‍درض‍ا ع‍طای‍ی‌، ج‍ل‍ده‍ای‌ پ‍ن‍ج‍م‌ و ش‍ش‍م‌ ت‍رج‍م‍ه‌ ع‍ب‍دال‍ع‍ل‍ی‌ ص‍اح‍ب‍ی‌ اس‍ت‌.

از بزرگترین متفکران جهان اسلام،محمد غزالی است.این مرد بزرگ نیز مانند دکارت، کار خویش را از شک شروع کرد و سر از عرفان و تصوف درآورد.
معروفترین کتاب او، احیاء علوم دین است،که در چند جلد و به زبان عربی نوشته شده است.
از آنجا که امام محمد غزالی این کتاب بزرگ را با توجه به مبناهای سنی و اشعری گری خویش نوشت، یکی از حکما و فقهای شیعه،به نام ملا محسن فیض کاشانی، که شاگرد و داماد ملاصدرا بود، کتابی نوشت به نام المحجة البیضاء که در واقع کتابی بود بر مزاج حکمت و فقه و احادیث شیعی،بسیار شبیه به احیاء علوم دین غزالی.در واقع قصدش بود که نقایصی که به نظر خویش در کار غزالی دیده بود،اصلاح کند.
ین کتاب از چهار بخش: عبادات، عادات، مُهلکات و منجیات تشکیل شده است. بخش عبادات مشتمل بر کتاب علم، عقاید اساسى، اسرار طهارت، نماز، روزه، زکات، آداب تلاوت قرآن، حج و کتاب اذکار و ادعیه است. بخش عادات شامل آداب خوردن و آشامیدن، نکاح، کسب، معاشرت و... است. بخش مهلکات به بیان مفاسد و رذایل اخلاقى مانند شهوت، غضب، حسد ، کینه، ریا، عجب و... و درمان آنها پرداخته است. بخش منجیات به بیان فضائل و صفات پسندیده همچون صبر، زهد، توحید، رضا، ذکر و... اختصاص دارد.
در مجموع می توان گفت این کتاب از برترین کتب شیعه است،که با مشی ای حکیمانه و عارفانه و اخلاقی،به وسیله ی عالم و حکیمی بزرگوار،نگاشته شده است.

این کتاب یکی از آخرین کتاب هایی است که به روش کلامی شیعه نوشته شده است و در واقع پس از ملا صدرا و کوا و دریافت های فلسفی او، کلام و فلسفه با هم یکی شدند و روش اندیشه کلامی شیعه از میان رفت.

*8 جلد در یک فایل فشرده گنجانده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
4115
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1391/11/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راه روشن (دوره 8 جلدی)

تعداد دیدگاه‌ها:
10
[quote='136713671367']من از امروز صبح شاید 15 مرتبه روی ایکون دریافت کلیک کردم اما هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ صفحه ای باز نمیشود.[/quote]
عرض کردم گزینه دریافت در قسمت زیرین کتاب قرار دارد. به عکس زیر توجه کنید:
http://uupload.ir/files/vynx_img.jpg
من از امروز صبح شاید 15 مرتبه روی ایکون دریافت کلیک کردم اما هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ صفحه ای باز نمیشود.
[quote='136713671367']چرا صفحه دانلود باز نمیشود؟[/quote]
کاربر گرامی مشکلی در دریافت کتاب وجود ندارد. گزینه دریافت در قسمت زیرین کتاب قرار دارد.
سلام. چرا این کتاب دانلود نمی شود؟ چند مرتبه امتحان کردم!
سلام من این کتاب رو دانلود کردم ولی قابل خوندن نیست چرا
سلام علیکم یک سوال داشتم این که این کتب اجازه نشر دیجیتالی را از ناشر ان گرفته اید یا خیر؟
درود
با سپاس از دوست متواضعم، پورفر گرامی که نقص مزمن عدم التفات دوستان ناشر در کتابناک را به کتبی غیر از حوزه ادبیات صرف یک تنه جبران می نمایند.بسیار علاقه مند به مطالعه این اثر از مرحوم ملا محسن فیض کاشانی(قدس الله سره الشریف) بودم،شکر یزدان را که به التفات و سلیقه خوش دوست اهل نظرمان مسعود عزیز، کام دل بر آمد.

از بزرگترین متفکران جهان اسلام،محمد غزالی است.این مرد بزرگ نیز مانند دکارت، کار خویش را از شک شروع کرد و سر از عرفان و تصوف درآورد.

هنری لویز دانشمند انگلیسی که تاریخ فلسفه را نوشته :
(( اگر در عهد دکارت که در اروپا بانی فلسفه جدید شناخته شده است کتاب احیاالعلوم غزالی را به زبان فرانسه ترجمه شده بود هر اینه مردم می گفتند که دکارت از احیاالعلوم سرقت کرده است ))

این جمله را من از یکی از کتاب های جمال زاده برداشتم ..درست و غلطش عهده استاده
راه روشن (دوره 8 جلدی)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک