رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جامعه شناسی مواد مخدر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 113 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 113 رای
برای اینکه افراد انگیره تداوم تجربه مصرف موادمخدر را پیدا کنند، باید یاد بگیرند به شیوه صحیح از مواد استفاده کرده و اثرات آن را به طور خوشایند تجربه کنند. این امر (از یک سو) تا اندازه ای به طبیعت ژنتیکی، که خوشایند بودن استفاده از مواد را تعیین می کند و (از سوی دیگر) به میزان بیشتری به ارتباط با یک شبکه مصرف مواد بستگی دارد که قبلا فرد در متن آن با این اعمال و ادراکات جامعه‌پذیر شده ‌‌‌است.Advisory council o¬n the misuse of Drugs (1998:31)
از زمانی‌که موادمخدر به عنوان یک مساله اجتماعی شناخته شده است، کوشش‌هایی جهت تبیین این نکته صورت گرفته، که چرا برخی به مواد شیمیایی وابسته می‌شوند، در حالی‌که دیگران در عین مصرف آنها وابسته نمی‌شوند. این تبیین‌ها از بر چسب‌هایی که مصرف‌کنندگان را صرفا به عنوان افراد ”خوب“ یا ”بدی“ در نظر می‌گیرند، که علاقه‌مند به تباهی و فساد هستند، فراتر می‌روند. برخی معتقدند که این امر یک بیماری دارویی است، در حالی‌که عده ای دیگر آن را یک مشکل رفتاری می دانند و برخی معتقدند که این امر ریشه‌های ژنتیکی دارد. برخی دیگر عوامل محیطی را تعیین کننده آن می دانند. عده‌ای آن را در یک بافت فرهنگی بررسی می کنند و عده دیگری آن را واکنش سازگاری فردی می‌دانند. بعضی‌ها آن را یک بحران شخصیتی می‌بینند، در حالی‌که دیگران آن را مساله‌ای روان‌شناختی می‌دانند‌( Pickens and Thompson 1984:53). بعضی آن را در مدل زیستی، روانی و اجتماعی ‌تابع‌تعامل‌ عوامل‌روان‌شناختی، محیطی و فیزیولوژیکی می دانند (Donovan 1988).
نظریه‌های مربوط به مصرف مواد، معمولا به رشته علمی شخص‌مشاهده‌گر‌بستگی دارد ‌عصب‌شناسی وفارماکولوژی‌.
نظریات زیادی درباره مصرف موادمخدر توسط رشته‌های گوناگون علوم ارایه شده که ممکن رقیب یا متضاد یکدیگر به نظر برسند. اما بررسی ما بر خصلت تکمیلی آنها تاکید دارد، یعنی هر یک تبیین خاصی برای مصرف مواد و توصیه‌های درمانی و راهکارهای اجرایی مهمی در این مورد ارایه می‌کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
JASMIN
JASMIN
1388/06/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه شناسی مواد مخدر

تعداد دیدگاه‌ها:
6
به امید روزی که هم معتادان و هم اجتماع بتواند اعتیاد را به عنوان یک بیماری بپذیرند.
مرسي. من واحد اعتياد رو تو دانشگاه گذروندم و تحقيق خودمم در مورد دلايل اعتياد به مواد مخدر بود اما من دو هفته پيش تو مطب دكتر و از زبون آقاي دكتر نكته اي در مورد سيگار شنيدم كه باعث حيرتم شد. چون آقاي دكتر خودش داشت سيگار ميكشيد و براي ما هم به عنوان يه دارو تجويز كرد!!! البته با دليل و برهان. به قول ايشون سيگار برگ اونم مارك كاپتان بلك هيچ ضرري نداره چون توتونه خالصه . ازونجايي كه از شدت حيرت داشتم شاخ در مياوردم ، گفت من خودم 20 نوع بيماري رو من جمله سرطان و آنفلوانزا كه كلي قرباني داشته با اين سيگار درمان ميكنم!!! جل الخالق.
بازم بگم خوب و بد اين مطلب، گردن دكتر تجري، به من هيچ ربطي نداره. فقط نقل قول بود.
فعلا این بیماری جامعه شناسی و روانشناسی نمیشناسد
جامعه شناسی مواد مخدر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک