رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
طبقات الصوفیه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 70 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 70 رای
به کوشش: اکرم شفائی

مروری بر کتاب:
طبقات الصوفیه انصاری ، اثری از خواجه عبدالله انصاری دربارۀ احوال و اقوال مشایخ تصوف، به فارسی هروی.
به گفتۀ جامی، پایۀ کار انصاری در املای طبقات، ترجمۀ کتاب طبقات الصوفیه، اثرعبدالرحمان سلمی (متوفی421)، بوده و انصاری برخی از «اذواق ومواجید» خود و بعضی از مشایخ عرفان را که در کتاب سلمی نیامده، بدان افزوده و یکی از مریدان نیز آنها را جمع کرده و نوشته است.
به نظر می رسد کسانی که طبقات انصاری را بر پایۀ کتاب طبقات الصوفیه سلمی دانسته اند، از سخن جامی در مقدمۀ نفحات الانس متأثر بوده اند
البته انصاری چندین بار از سلمی و کتاب طبقات او یاد کرده، از جمله اینکه -سلمی کتاب خود را بر پایۀ کتاب ابوبکر رازی بجلی تقریر کرده یا اینکه نام برخی از مشایخ از کتاب طبقات سلمی افتاده است .
امادر هیچیک از موارد قرینه ای وجود ندارد که نشان دهد انصاری در املای طبقات الصوفیه منحصراً بر طبقات سلمی متکی بوده است. از سوی دیگر، ساختار طبقات الصوفیه سلمی با طبقات انصاری متفاوت است.
اطلاعات طبقات الصوفیه نشان می دهد که انصاری در مجالس ِ املای طبقات، به تاریخ تصوف و رسوم و حتی پوشش مشایخ توجه خاص داشته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1391/09/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طبقات الصوفیه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام و تشکر این کتاب متأسفانه نوبت چاپ و انتشارات و همچنین منام مصحح و نیز محل نشر ندارد ممنون می شویم کتب را با ذکر کامل منبعمورد استفاده بیان ارائه دهید. با تشکر
روزه تطوع صرفه نان است،
نماز تهجد کار پیرزنان است
حج کردن تماشای جهان است،
نان دادن کار جوانمردان است،
دلی به دست آر که کار آن است.
اگر بر روی آب رَوی خسی باشی،
و اگر به هوا پری مگسی باشی،
دلی به دست آر تا کسی باشی.
پیر هرات، خواجه عبدالله انصاری
طبقات الصوفیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک