رسته‌ها

تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلد 4 و 5

تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلد 4 و 5
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 83 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 83 رای
تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلدهای 1 تا 3
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=41309

تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلد 6 و 7
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=41311


در مجلد حاضر, کتاب‌های چهارم و پنجم تاریخ انقلاب مشروطیت ایران به طبع رسیده, در هر کتاب بخش‌هایی از وقایع و رخدادهای آن روزگار با تبیین نقش شخصیت‌ها و نهادهای مختلف بازگو می‌شود. کتاب چهارم با عنوان 'به یاد حاجی میرزا ابراهیم آقا' با موضوعاتی از این قبیل تدوین شده است: التیماتوم شاه به مجلس شورای ملی, تحصن در مجلس, آخرین شب دوره مشروطیت و آزادی, داستان توپ بستن مجلس به روایت روس‌ها, تاثیر شهادت ملک المتکلمین و میرزا جهانگیرخان, قیام آزادیخوان تبریز, رساله شیخ فضل‌الله نوری در تحریم مشروطه و قانون اساسی. کتاب پنجم که که 'به یاد قاضی قزوینی' عنوان گرفته حاوی مباحثی از این دست است: قیام تبریز, انقلاب رشت, انقلاب اصفهان, فشار محمد علی شاه به عین الدوله, تعطیل عمومی, کابینه سعد الدوله, و حرکت اردوی انقلاب به طرف قزوین. این مطالب با تصاویری از شخصیت‌های مورد بحث همراه است.
تگ:
مشروطه
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
471
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/01/13
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلد 4 و 5

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بهترین کتاب تاریخ مشروطه ی احمد کسروی است :
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=15302
دوست گرامی از توضیحات جامع شما ممنونم . متاسفانه در کتاب های جدید به خصوص کتاب های درسی چنین توضیحاتی داده نشده.
دکتر مهدی ملک زاده فرزند نصرالله بهشتی "ملک المتکلمین" ازادیخواه شهید دوران مشروطه است. در سال 1260ه.ش در اصفهان به دنیا امد و پس از طی دوران مکتب به تحصیل حکمت پرداخت و سپس به دارالفنون امد و در 19 سالگی راهی بیروت شد و از انجا به پاریس رفت و تحصیلات پزشکی را به پایان رساند و همزمان با انقلاب مشروطه به ایران امد و در زمره آزادیخواهان قرار گرفت او همچنین به طبابت و تدریس در مدرسه طب در رشته کالبد شناسی(اناتومی) مشغول شد. وی بارها به عنوان وکیل و سناتور در مجلس شورای ملی و سنا برگزیده شد و 29 سال به عنوان استاد دانشگاه به تدریس پزشکی پرداخت و در سال 1334 بئ رحمت ایزدی پیوست.
کتاب حاضر خاطرات وی از انقلاب مشروطه است که به نوعی کتابی با ارزش است. با تشکر از بزرگ در بزرگ به خاطر بارگذاری این کتاب خواندنی.
دوست عزیز گیلدخت. اصول و ایدئولوژی نهضت مشروطه بر اساس اصول دمکراسی برگرفته از آرای اندیشمندان فرانسوی شکل گرفت و در حقیقت بر اصول دمکراسی غربی بنا شده بود که در آن جایی برای مذهب نبود و این به مذاق برخی روحانیون خوش نیامد و در مقابل آن مشروعه را علم نمودند و با مشروطه خواهان به مخالفت پرداختند و سردمدارشا شیخ فضل الله نوری بود که عملا با محمدشاه بر علیه مشروطه خواهان همکاری مینمود و به گفته ای فتوای به توپ بستن مجلس و دستگیری آزادیخواهان و کشتن آنان را وی صادر کرد و در نهایت پس از فتح تهران در میدات توپخانه توسط مشروطه خواهان به دار زده شد. به کلامی دیگر لفظ مشروطه بیانگر تجدد و لفظ مشروعه بیانگر تحجر در انقلاب مشروطه می باشد.
این طور که خوندم بعد از انقلاب مشروطه، جریانی به نام انقلاب مشروطه مشروعه راه می افته که به گفته بعضی ها مشروعه بودنش توسط روشنفکر نماها از بین می ره و به اصطلاح مشروطه از مسیرش منحرف می شه . حالا سئوال من اینه که مگه خود انقلاب مشروطه در ذات خودش مشروعیت رو حمل نمی کرده که حالا بیان این دو مفهوم رو جدا جدا بیان کنن ؟
تاریخ انقلاب مشروطیت ایران - جلد 4 و 5
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک