رسته‌ها
املای زبان تاجیکی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
کتابی در مورد خط سیریلیک و املای تاجیکی
با این کتاب به راحتی متون تاجیکی را می خوانید و با کمی تمرین قادر به نوشتن خواهید بود
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
73
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahdimb61
mahdimb61
1391/10/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی املای زبان تاجیکی

تعداد دیدگاه‌ها:
8

با سپاس از شما roostaei66 گرامی، برای گسترش زبان شیرین پارسی در میان این مردم ایرانی.  چه این که با بودشِ کم و کاستی ها، آن را به فال نیک می گیرم. به کارِ پرارزش و گرانمایه تان ادامه دهید. «پارسی هم گویش نیست، زبان است»!
سلام من به دلیل آشنایی با یک پیج تاجیک در تابستان 1399 و گفتگو با ادمینش به خط انگلیسی،به ارتباط با تاجیک ها علاقه مند شدم و به ذهنم رسید خط فارسی را به دوستداران خط فارسی در تاجیکستان آموزش دهم. پیج جدید درست کردم اولش سیریلیک بلد نبودم.
در اینترنت حروف تاجیک را جستجو کردم و حروف فارسی را با حروف تاجیک تطابق دادم و در یک جدول نوشتم.همین عکس پروفایلم ، بعد تاجیک ها که برایم مطلب می نوشتن یک حرف یک حرف با کمک این جدول می خواندم در کمتر از 2 ماه توانستم خواندن خط تاجیک یا سیریلیک را یادم بگیرم زمستان 1399 کامل می توانستم بخوانم با کمک خانم گلناز سعیدزاده که در دوشنبه زندگی می کند و دانشجوی زبان انگلیسی است از طریق واتساپ تقویم ایرانی را به خط تاجیک برگرداندیم و در نوروز 1400 از طریق وایبر و ایمو و تلگرام به تاجیک ها به عنوان هدیه ی فرهنگی و تبریک نوروز تقدیم کردیم.
برای تاجیک های علاقه مند به خط فارسی کانال و گروه آموزشی در تلگرام تشکیل دادم، در گروه های سروش و ایتا و تلگرام از ایرانی ها خواستیم که به آدرس پیج های اینستاگرام تاجیک بروند و با آن ها ارتباط برقرار کنند تا خط فارسیشان تقویت شود بعد از اتفاق افغانستان کاربرد خط فارسی در صفحات اینستاگرامی تاجیکستان افزایش یافت. خوشبختانه تعدادی از نسل جوان تاجیکستان خط فارسی را می توانند بخوانند و تعدادی علاوه بر خواندن می توانند بنویسند و این خیلی عالیست امیدوارم این روند رو به رشد باشد امشب پنجشنبه شب 20 آبان 1400 است که در این سایت ثبت نام کردم.به امید روزی که خط فارسی در تاجیکستان رونق بگیرد
سلام به شما ، همچون یک ایرانی تبار دوستدارم یاد آور شوم که نخست اینکه " خط انگلیسی" نیست و شاید میخواستید "خط لاتین" را بگویید ، دوم اینکه خط فارسی هم خودش از خط عربی برگرفته شده که بسیار پر عیب و نا همخوان با گویش فارسی است و همین روش نوشتاری و گفتاری عربی به پوسیدگی و سستی وشلختگی گویش و نوشتار فارسی انجامیده و بسیاری از واژگان فارسی که امروزه میخوانیم براستی خوانش نادرست آنان است که حتی ساختار دستوری را هم نا بسامان و گنگ کرده و گزند رسانده است ، از سوی دیگر، خط سیریلیک (برگرفته از یونانی) و لاتین دقیق تر و روشن تراند و ابهام کمتری پدید می آورند و باید به آینده نگریست ،چه نیازی است تا تاجیک های تاجیکستان به خط عربی بنویسند؟ مگر تاجیک های افغانستان که به خط عربی-فارسی مینویسند چه سودی برده اند ؟
کتاب فوق العاده ای بود و خیلی خیلی کمک کرد. ممنون از گردآورنده عزیز
[quote='Emad225588']سلام چه مدت طول میکشه تا خط و زبان تاجیکی رو به طور کامل یاد گرفت. تشکر.[/quote]
بستگی به خودت داره که چقدر تلاش کنی.
یادگرفتن الفبا ساده‌است و کمی شبیه انگلیسیه. شما در قدم اول هرچیزی که به ذهنتان میاید با نگاه کردن از الفبا بنویسین. مدام بنویسید تا اونوقت الفبا رو از بر بشید و بتونید راحت یک متن بنویسید. اما روان خوانی یک خورده سخت است و بستگی بازم به تلاش شما داره که چقدر متن تاجیکی بخوانید تا روان خوانی رو یاد بگیرید. ویکی پدیای تاجیکی و سایت خبری مثل آزادگان و نوید و تاج نیوز و سایت هایی مثل سایت های وزارتی تاجیکستان کمکتان میکنه. کتاب تاجیکی فکر نکنم اصلا تعداد چاپیش از ۱۰۰ بالاتر باشه چه برسه به اینکه کتاب پی دی اف بیابید. سایت های متفرقه کمی هم داره و بیشترش دولتین. عامه مردم به کامپیوتر دسترسی ندارن چه برسه به طراحی سایت
چون تاجیکستان از کشورهایی با اوضاع مالی بسیار بدی است. بخش اعظم جمعیتش به روسیه مهاجرت کردند. مردمش بیشتر روسیشون قویه تا فارسی و خط سیرلیک باعث نزدیکی فرهنگی بیشترشون به روسیه شده. الان اگه بخوان خطو تغییر بدن تاجیکا اعتراض میکنن، چون دیگه یادگیری روسی براشون سخت میشه.
سلام چه مدت طول میکشه تا خط و زبان تاجیکی رو به طور کامل یاد گرفت. تشکر.
سلام
امکانش هست اطلاعات دقیق کتاب رو قرار بدید؟ به این کتاب احتیاج دارم
ممنون
املای زبان تاجیکی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک