رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
استنلی کوبریک
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
نویسنده:
مترجم:
سعید خاموش
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
کتاب کوچک کارگردانان (1)

از متن کتاب:
Pocket Essentials عنوان مجموعه ایست از کتابهای کوچک راهنما که در انگلستان و درباره چند موضوع خاص منتشر می شود. از جمله درباره فیلم سازان، ژانرهای سینمایی و ادبیات. مجموعه کتابهایی که در فارسی نام کتاب کوچک کارگردانان را برآن گذاشته ایم، برگردان تعدادی از این راهنماهاست که درباره فیلم ساران بزرگ جهان نگاشته شده است.
این کتابها در قابل تک نگاری هایی با الگویی بیش و کم ثابت نوشته شده اند: نویسنده با مقاله ای در توصیف کلی جهان آثار کارگردان مورد نظر شروع می کند و سپس به تفکیک به سراغ فیلم ها می رود. ابتدا شناسنامه و داستان هر فیلم ارایه می شود و در پی آن نویسنده در چند بخش مجزا به تحلیل و تشریح اثر از جنبه های گوناگون می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/04/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استنلی کوبریک

تعداد دیدگاه‌ها:
16
خواهشا حداقل یک نفر فایل صفحه 11 این کتاب رو آپلود کنه.
چون تو تعداد زیادی از چاپ های این کتاب صفحه یازدهش چاپ نشده.
"تری گیلیام " کارگردان معروف میگوید " فیلم خوب فیلمی است که تازه پس از دیدنش مات و مبهوت شود و پایان آشکاری نداشته باشد و هرکسی بکوشدآنرا تفسیر کند ولی فیلم تجاری آنست که بیننده اش پس از پایان فیلم از سینما برود بیرون و دیگر بهش نیاندیشد چون فیلم تمام شده است " استانلی کوبریک شخصیتی بسیار رازگونه است ، من فیلمهای کوبریک بویژه shining و eyes wide shut را بارها تماشا کرده ام و هر بار چیز تازه ایی را درمیابم چون در آن فیلمها لایه های تودرتو دارد و پر از متافور و نمادهای پنهان است اصولا فیلمهای کوبریک را باید چند بار نگاه کرد و تفسیر های دیگران را هم خواند و یا دید و خوب درباره شان فکر کرد ، البته درباره فیلم shining که بر پایه کتاب نویسنده بزرگ استفن کینگ ساخته شده هنوز که هنوز است دیدگاههای بسیار متظادی هست بطوریکه بعضی ها به آن جنبه متافیزیکی و عرفانی میدهد و بعضی ها آنرا سیاسی و روانشناسی تفسیر میکنند ، جالب است بدانیم که هنرپیشه زن آن فیلم Shelly Duvall پس از بازی در آن فیلم دچار بیماری روانی شد و هیچگاه به وضع نرمال برنگشت ،
[quote='Aristoteles']بله کوبریک کارگردان بسیار چیره ایی بود البته بعضی ها شاهکار او را در ساخت فیلم " Moon landing " در سال 1969 میدانند [/quote]
اشارات مستقیم و غیر مستقیم فراوان در فیلم The Shining کوبریک، در مورد برنامه فضایی آمریکا و مخصوصا آپولو 11 وجود داره. بعضی ها این طور برداشت کردند که این اشارات در واقع اعتراف ضمنی و سرپوشیده کوبریکه به نقش داشتن در جعل تصاویر آپولو 11... نمی تونم این افراد رو سرزنش کنم. در واقع غیر ممکنه بعضی فیلم های کوبریک رو ببینید و چند تا تئوری توطئه به ذهنتون خطور نکنه. فیلم هایی مثل همین Shining یا A Space Odyssey و عجیب تر از همه Eyes Wide Shut!
البته در مورد همه ی این موارد باید به یاد داشت که برداشت ها و تفاسیر بسیار متفاوتی وجود داره و واقعا راهی نیست که صد در صد اطمینان حاصل کنیم از صحت یک برداشت. در مورد Shining هم علاوه بر این برداشت "اعتراف به جعلی بودن تصاویر آپولو 11" برداشت های فراوان دیگری هم وجود داره از جمله "نقد تاریخ آمریکا و نسل کشی سرخپوست ها" یا "روایتی فرویدی از امیال سرخورده و خشونت" یا "نقش فدرال رزرو در آمریکا و هرم قدرت" و امثالهم
یک منبع برای اون هایی که به تجزیه و تحلیل مفصل و عمیق The Shining علاقه دارن:
An in-depth analysis of Stanley Kubrick's The Shining
البته قبل از خواندن این مطالب باید حداقل دو سه بار فیلم رو دیده باشید
بله کوبریک کارگردان بسیار چیره ایی بود البته بعضی ها شاهکار او را در ساخت فیلم " Moon landing " در سال 1969 میدانند ;-)
کوبریک یک کارگردان فوق العادس و فیلم هایی با بار فلسفی ساخته که حتی روی خلق شخصیت ها هم اثر گذار بوده فیلم پرتقال کوکی در خلق شخصیت ها وصحنه ها عالی بوده و ادیسه فضایی حجم فلسفی بالایی داره .:x:x:x:x
قبول دارم تو فضاسازی کوبریک شاهکارآفرینه و همینطور بقول دوستمون رنگ و لعاب...ولی گاها شخصیت ها فیلماش ناملموس و غیرقابل درکن...یعنی شخصیت سازی فدای تکنیک و دوربین میشه...بویژه در "درخشش" و "چشمان کاملا بسته" که نحوه فیلمبرداری تو راهروی هتل و اون مراسم بالماسکه آدمو میخکوب میکنه...
بنظرم بهترین فیلمش "راه های افتخار هست"...البته "2001 اودیسه فضایی" هم فوق العادس
در ضمن اینا صرفا نظر منه...
[quote='budah']مسلما اگر علاقه ما به سینماگران بزرگ از روی اینکه ما هم اسم انها را بلدیم و کار انها را دیدیم و ما خیلی خاصیم و ...
[/quote]
درود؛دوست عزیز،با این قسمت گفته ات حال اساسی کردم. بله متاسفانه برای خیلی از دوستان دیدن فیلم های تارکوفسکی و برگمان تبدیل به نوعی پُز روشنفکری شده همان جوری که خواندن نیچه و یا زدن پوسترش روی اتاق و گوش کردن به موسیقی ای خاص فقط از آن جهت؛ یا چیدن یک کمد کتاب در جالب ترین و قابل دیدترین محل منزل!
در حالی که قلباً خواستار چیز دیگریست.نباید گفت گور بابای اینها !
تا زمانی که آدم از دیدن و شنیدن و خواندن چیزی لذت نبرد به نظرم صرف وقت و هزینه برای آن بیهوده است.
نظر کلی من اینکه سینما سرگرمی و نباید زیاد تعصب داشت روی کسی هر کی در سبک خودش خوبهچ
در باب سرگرمی و سینما، دوستی داشتم که خود را عاشق برگمان معرفی میکرد اما میگفت که فیلم هایش خسته کننده است، به نظرم این شخص اصلا به درکی از سینمای برگمان نرسیده که این حرف را میزند.
تا موضوعی توجه ما را جلب نکند نمیتواند علایق ما را برانگیزد و چه چیزی باعث این جذب میشود؟! مسلما زبان مشترک.
وقتی ما فیلمی از برگمان، کیشلوفسکی، پازولینی و .. و .. ببینیم و درکی از انچه فیلم در تلاش برای بیان ان هست نداشته باشیم مسلما فیلم ما را پس خواهد زد.
سرگرمی و سرگرم کردن وظیفه ی سینماست و سینمایی که به این حقیقت پشت کند اصلا سینما نیست، بیننده ازار ندارد که خود را ملزم به دیدن یک فیلم کسل کننده و طولانی بکند و بعد از ان تعریف ها و تمجید ها بسراید.
مسلما اگر علاقه ما به سینماگران بزرگ از روی اینکه ما هم اسم انها را بلدیم و کار انها را دیدیم و ما خیلی خاصیم و اینها را دوست داریم نباشد، باید با فیلم های آنها سرگرم شده باشیم، تعریف مخاطب عام و خاص هم، اینجاست که رقم میخورد، مخاطبی که زبان مشترکی با سینماگر دارد و از سینمای او لذت میبرد.
سینما با سرگرمی رابطه مستقیمی دارد و گرنه اصلا سینما مخاطب نداشت.
برگمان و تارکوفسکی و... سینمایی تفکر برانگیزیست و اتفاقا بسیار سرگرم کننده اما نه برای همه.
اینکه بگوییم سینمای کیشلوفسکی یا برگمان سرگرم کننده نیست، توهین به این سینما گران به حساب میاید.
دوست دارم نظر دوستان را بدانم حداقل در مورد سینما حرف بزنیم مثه سینما چیه و ... خیلی بهتره تا بحث هفتگی بشه شکست احساسی دختران
طرفدار ها و مخالف های کوبریک نقد کارهاشو بکنن بگن تا بحث جون بگیره فقط نقد طرف نه چیز دیگه :دی
سوپاپ گزارم
[quote='bahmanabdi']
در ضمن منظور "دوستان فیلم دوست" بود[/quote]
سیستم فکری "ما ایرانی ها"

از آنجایی که بنده تعداد زیادی ایرانی می شناسم که برخلاف شما دارای عقل و شعور هستند(البته این یک توهین به شما نیست.چون خودتان اعتراف کردید که فاقد چیزی به نام مغز هستید! : "بعید می دانم داخل آن چیز کروی شکلمان- کله - چیزی (مغز) هم باشد؟!" )
احتمالا مشکل از ایران و ایرانی نیست!
بنده هم یک استثنا نیستم و تنها یک ایرانی هستم در کنار دیگر ایرانیان. فقط خواهش می کنم که خودتان را با کل ملت ایران جمع نبندید و عقل و شعور خودتان را با کل یک ملت (با تمام اندیشمندان و مفاخر و ... ) مقایسه یا جمع نبندید.
[quote='dark_shadow']تمام ایرانی ها سیستم فکریشان مانند شما نیست و برخلاف آنچه فکر می کنید(و آنچه درباره ی خودتان صادق می بینید را با تمام مردم ایران جمع می کنید و بصورت "ما" نمایش می دهید!) خیلی از آنها مغز ، تفکر و سیستم فکری قابل قبولی دارند! چرا فکر می کنید هر فردی با شما موافق نباشد سیستم فکریش ایراد دارد؟[/quote]
بله جانم؛ یادم رفته بود شما به استثنائی،بله همه ایرانی ها به جزء شما!؟
در ضمن منظور دوستان فیلم دوست بود! -البته آنهم از نوع نازل و کوته فکرش! شرمنده شما دوست صاحب فکرمان شدم.ببخشید!- والا همه می دانند ماها(ایرانی ها) خیلی متفکر و روشنفکر(البته در زندان،در گورستان و حاهای دیگر داریم)
استنلی کوبریک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک