رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
وسوسه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
نویسنده:
مترجم:
بهمن فرزانه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
✔️ رمان وسوسه درامی است بسیار قوی از عذاب وجدان‌ها که وقایع آن فقط در طی دو روز رخ می‌دهد. تعداد اندک شخصیت‌ها و تمرکز در پیرامون داستان مرکزی، قدرت خاصی بدین کتاب بخشیده که بدون شک یکی از شاهکارهای گراتزیا دلددا، برنده جایزه ادبی نوبل، به شمار می‌رود.

وسوسه، داستان کشیشی به نام پائولو است که قوانین کشیش بودن را خط زده است. او پایش را فراتر از مرزها و محدودیت‌هایی که دین برای کشیش‌ها تعیین کرده می‌گذارد. و حالا، او کشیشی است که چپق دود می‌کند، به اندازه یک دائم‌الخمر مشروب می‌نوشد و شب‌ها مخفیانه به دیدن زنی می‌رود که عاشقش شده است. در واقع مدتی است که پائولو و مادرش به این دهکده آمده‌اند، چون کشیش سابق این دهکده فوت کرده است. پائولو اینجا به درمان و کمک به مردم دهکده مشغول است. اما در این میان عاشق زنی شده و بدون اینکه کسی بداند به بهانه درمان به ملاقات او می‌رود. زن از پائولو می‌خواهد از اینجا فرار کنند و با هم به جایی دور بروند تا بتوانند در آسایش و دور از حرف و نگاه و قضاوت مردم زندگی کنند. مادر پائولو که مخالف عقاید او و نگرانش است، هر شب مثل باد به طرزی دیوانه‌وار و پر از اضطراب پسرش را تعقیب می‌کند. این داستان تمرکز زیادی روی احساسات مادر – حس مالکیت نسبت به فرزندش – دارد. برای همین نام اصلی این کتاب «مادر» است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وسوسه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب های بسیار خوب با کیفیت اسکن مطلوب
دست شما درد نکنه
گراتزیا دلدا بانوی نویسنده ایتالیایی است که جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۲۶ را برده‌است. داستان‌هایش به‌قدری ساده و زیباست که منی که هیچ‌وقت از رمان‌های عاشقانه خوشم نیامده از کتاب‌هایش لذت برده‌ام.
----------
دباره این کتاب در پشت جلدش چنین آمده:
کتاب وسوسه (مادر)، درامی است بسیار قوی از عذاب وجدان‌ها که وقایع آن در طی دو روز رخ می‌دهد. تعداد کم شخصیت‌ها، کمی "فصل" و تمرکز حوادث در پیرامون داستان مرکزی، قدرت خاصی بدین کتاب بخشیده که بدون‌شک یکی از شاهکارهای خانم دلدا به شمار می‌رود.
وسوسه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک