رسته‌ها
جاده فلاندر
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
✔️ «جاده فلاندر» از مهم‌ترین رمان‌های کلود سیمون، نویسنده فرانسوی متولد ماداگاسکار و برنده جایزه نوبل ادبی ۱۹۸۵ است. کتابی با روایت پیچیده که بین جریان سیال ذهن، اول شخص، سوم شخص محدود و دانای کل نوسان می‌کند.
«جاده فلاندر» رمانی درباره جنگ است. اما این که «راجع به چه چیز جنگ؟» را نمی‌شود جواب داد: رفتار آدم‌ها، سختی‌های جنگ، زیبایی‌های جنگ، مناظر دنیای بی‌جان در جنگ، میل به جنایت، دیوانگی، ارتباط گذشته با حال،... .
خط اصلی داستان جاده فلاندر، با این فرض که داستانی وجود دارد، در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم می‌گذرد و شخصیت اصلی داستان، ژرژ، یک سرباز فرانسوی است که بعد از شکست گروهان و مرگ فرمانده‌اش، در یک روستای جنگ‌زده پنهان می‌شود و بعدتر اسیر هم می‌شود. بخش‌های مختلف این سیر ژرژ، از شکست تا قایم شدن و لباس مبدل پوشیدن، درگیری، سعی به فرار، لحظات استثنایی دیدن یک زن، اسارت و سفر حیوانیش با قطار، موضوع این کتاب هستند. در تمام طول رمان، ماجرای دیگری در فرانسه حدود دویست سال پیش و در یک خانه نسبتاً اشرافی هم، به شکل موازی، روایت می‌شود. این دو خط داستانی البته به هم هم‌گرا نمی‌شوند و ارتباط صریحی بین‌شان به وجود نمی‌آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
350
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/07/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جاده فلاندر

تعداد دیدگاه‌ها:
2

کلود اوژن آنری سیمون (به فرانسوی: Claude Simon)‏ (زادهٔ ۱۰ اکتبر ۱۹۱۳-درگذشتهٔ ۶ ژوئیه ۲۰۰۵) از رمان‌نویسان فرانسوی است .
کلود سیمون از پدر و مادری فرانسوی به دنیا آمد . او که یکی از نویسندگان «رمان نو» بود جوایز ادبی مختلفی را برد و از جمله در سال ۱۹۸۵ موفق به دریافت جایزهٔ نوبل شد .
از آثار معروف او رمان جادهٔ فلاندر (La Route des Flandres) است .
یکی از بهترین و البته دشوارترین رمان های جریان سیال ذهن
با ترجمه ای درخشان از یکی از بهترین مترجمین کشورمون
ممنون از شما دوست عزیز برای آپلود این کتاب
جاده فلاندر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک