رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اینگرید برگمن : داستان زندگی من
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 28 رای
معرفی کتاب:
اینگرید برگمن، یکی از بزرگ ترین بازیگران سینما و تئاتر _ برنده ی سه جایزه ی اسکار و جایزه ی انجمن منتقدان فیلم نیویورک _ در این کتاب از سرگذشتش می گوید، از آن چه بر پرده و پشت پرده، صحنه و پشت صحنه اتفاق افتاده است؛ از واکنش هایش در رویارویی با شخصیت های افسانه ای نظیر گرتا گاربو، همفری بوگارت، گری کوپر، اینگمار برگمان و دیوید سلزنیک؛ و در عین حال از زندگی خصوصی اش، کودکی اش در سوئد، ازدواج هایش(از جمله ارتباط عاشقانه ای که با روبرتو روسلینی برقرار کرد و آن فرار جنجالی را به دنبال آورد) و سرانجام نبرد شجاعانه ای که در سالهای پایانی عمر با سرطان داشت. او در سال 1982 در 66 سالگی درگذشت.
آلن برجس از زمانی که اینگرید در میهمان سرای ششمین خوشبختی _ فیلمی بر اساس کتاب پرفروش او _ بازی کرد، در زمره ی دوستان نزدیکش قرار گرفت. برجس سه سالی برای گردآوری مطالب و نوشتن کتاب اینگرید برگمن: داستان زندگی من وقت صرف کرد.
این کتاب نه تنها سرگذشت یک بازیگر برگزیده، زیبارو و بی ریاست، بلکه مجموعه اطلاعات ارزشمندی است درباره ی فیلم های تاریخ سینما و چگونگی تولید آن ها، نمایش ها، و بازیگرانی که از دهه ی سی تا پایان دهه ی هفتاد در عرصه ی این دو هنر حضور داشتند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اینگرید برگمن : داستان زندگی من

تعداد دیدگاه‌ها:
4
خیلی کتاب زیبایی بود.... آشنایی با زندگی ستاره های سینما خیلی جالب است....ممنون :-)

او ترکیبی از زیبایی ناب، طراوت، نیروی زندگی و استعداد است که جمع شدن همۀ اینها در یک نفر، مثل گل دادنِ «گیاه قرن» به ندرت اتفاق می افتد.
واندا هیل / منتقد سینما
او بازیگری خارق العاده است. کازابلانکا را فقط به خاطر اینگرید برگمن سه بار پشت سر هم دیدم.
مارلون براندو / بازیگر سینما
در دنیا فقط هفت ستارۀ سینما هستند که نامشان بانک داران آمریکایی را وادار می کند تا برای تولیدات سینمایی وام دهند. و تنها زن این لیست اینگرید برگمن است.
کری گرانت / بازیگر
او یک کیفیت فوق العاده از خلوص و نجابت و ویژگی یک ستارۀ واقعی را داشت که بسیار نایاب است.
دیوید او.سلزنیک / تهیه کننده
اینگرید عزیز، متولّد شهریور بود:x...همین کافیست در وصف او...:x (خلاصه و مفید)
دنیا جون / کاربر کتابناک
ستارگانِ آسمانِ سینما بسیارند و اینگرید برگمن یکی از درخشان ترین آنهاست. ترکیب زیبایی افسون کننده چهره اش با هنر بازیگری اش معجونی می سازد که کمتر مشابهی برای آن می توان یافت. بازیگری که دل از کف هیچکاک سنگدل ببرد ، هاوارد هیوز معروف را وسوسه کند ، ویکتور فلمینگ سالخورده را عاشق کند ، زنِ بوگارت را بدگمان سازد، مارلون براندو سه بار پشت سر کازابلانکا را به خاطر او ببیند، هنرپیشه زن محبوب راجر ایبرت باشد ، رئیس جمهور آمریکا شخصا نشان زن سال را به او بدهد و در کنگره آمریکا به خاطرش سر و صدا به پا شود نباید یک بازیگر عادی باشد. خودش گفته است:
" در کودکی یکبار دعا کردم: خدایا کاری کن زندگی من کسل کننده نباشد. ظاهرا خدا همین یک حرف مرا اجابت کرد! "
***
یکی از بیادماندنی ترین لحظات زندگی اینگرید برگمن زمانی است که برای اولین بار تست بازیگری می دهد. او با اصرار فراوان هزینه شرکت در امتحان را از عمویش که پس از مرگ پدرش قیم او شده و فردی بسیار مذهبی و حساس است دریافت می کند. اینگرید که در آستانه 18 سالگی قرار دارد بر خلاف سایر رقبایش که نقش های عاشقانه و رمانتیک را برای اجرا در برابر داوران انتخاب کرده اند، نقشی کمدی از یک متن مجاری را انتخاب می کند. زمانی که نوبتش می شود با یک خیز و پرش بلند به وسط صحنه آمده و قهقه ای سر می دهد.:D تصور خودش بر این است که باید داوران را میخکوب کرده باشد اما پس از ادای چند جمله با نگاهی به داوران متوجه می شود که هیچ یک از داوران توجهی به ادامه بازی وی نداشته و در حال صحبت با یکدیگر هستند. حتی زمانی که برای گفتن دیالوگ بعدی اش خود را آماده می کند با واکنش رئیس هیئت داوران مواجه می شود که می گوید: کافی است خانم، مرسی، نفر بعد!!
اینگرید که عشق به بازیگری در وجودش موج می زند آنقدر سرخورده می شود که به سمت اسکله رفته و قصد خودکشی دارد. اما موقتا صرف نظر می کند. هنگامی که به خانه می رسد ناگهان متوجه می شود که پیغامی از محل برگزاری امتحان مبنی بر قبولی او در آزمون نخست و راهیابی اش به مرحله دوم رسیده است!
برگمن سالها بعد با دیدن رئیس هیئت داوران از او بابت رفتار بد و سردش در هنگام امتحان پرسیده بود و رئیس هیئت داوران در جوابش با تعجب گفته بود: «چه می گویی؟ دیوانه ای؟ همین که وارد صحنه شدی و با صدای بلند خندیدی کافی بود تا درباره تو کوچکترین شکی به دل راه ندهیم. چرا که اطمینان و بی پروایی که تو از خودت نشان دادی مارا کاملا تحت تاثیر قرار داد
ممنون دوست عزیز
داستان زندگی بزرگان سینمای کلاسیک واقعا جذابه
اینگرید برگمن : داستان زندگی من
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک