رسته‌ها
درباره ظهور و علائم ظهور
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 75 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 75 رای
این کتاب که با پیشگفتاری از «حسن قائمیان» آغاز می شود، شامل چهاربخش است. بخش نخست، نوشته ای است از «صادق هدایت» با عنوان «درباره ظهور و علائم ظهور». در این نوشته، «هدایت» اعتقاد به وجود یک قائم را که به گفته او «در آخر دنیا باید به نحوی خارق عادت و معجزه آسا ظهور کند و دنیا را پس از آن که پر از ظلم و جور شده، از عدل و داد پرنماید»، در دین زرتشت و اعتقادات دینی و آثار مکتوب ایران در دوره پیش از اسلام بررسی کرده است. بخش دوم با عنوان «پیش گویی های پیامبران بزرگ و امامان به حق»، نوشته ای است از «حسن قائمیان» که نویسنده در آن به اخبار و احادیثی درباره ظهور وعلائم ظهور در منابع اسلامی و برخی منابع دیگر می پردازد. قسمت اول این بخش، شامل متن نسبتا کامل اخبار و احادیثی است که از کتاب معروف «الملاحم» به نقل از کتاب های معروف اسلامی انتخاب شده است. قسمت دوم، قطعاتی از اخبار و احادیث است که‌«صادق هدایت» به منظور مقابله و مقایسه با متن «بهمن یشت» یا «زند و هومن یسن» از پهلوی ترجمه کرده و گردآوری است. بخش سوم نوشته های پراکنده ای است از «حسن قائمیان» که او در آنها به مباحثی نظیر «دیباچه ای بر آثار صادق هدایت»، «نام خدا در آثار صادق هدایت»، و «انسان کنونی از نظر صادق هدایت» می پردازد. بخش چهارم مجموعه ای از تصاویر مربوط به موضوع هایی چون «هبوط آدمی»، «مرگ»، «سقوط آدمی»، «مبارزه نیکی و بدی» و ... است.
این کتاب شامل چهاربخش است. بخش نخست، نوشته ای است از «صادق هدایت» با عنوان «درباره ظهور و علائم ظهور». در این نوشته، «هدایت» اعتقاد به وجود یک قائم را که در آخر دنیا باید به نحوی خارق عادت و معجزه آسا ظهور کند و دنیا را پس از آن که پر از ظلم و جور شده، از عدل و داد پرنماید، در دین زرتشت و اعتقادات دینی و آثار مکتوب ایران در دوره پیش از اسلام بررسی کرده است. بخش دوم با عنوان «پیش گویی های پیامبران بزرگ و امامان به حق»، نوشته ای است از «حسن قائمیان». قسمتی از این بخش، قطعاتی از اخبار و احادیث است که‌«صادق هدایت» به منظور مقابله و مقایسه با متن «بهمن یشت» یا «زند و هومن یسن» از پهلوی ترجمه کرده و گردآوری است. بخش سوم نوشته های پراکنده ای است از «حسن قائمیان». بخش چهارم مجموعه ای از تصاویر مربوط به موضوع هایی چون «هبوط آدمی»، «مرگ»، «سقوط آدمی»، «مبارزه نیکی و بدی»است.
بخش نخست کتاب، با عنوان "درباره ظهور و علایم ظهور" نوشته‌ی "صادق هدایت" است که طی آن در باب زرتشت، مساله‌ی رجعت و ظهور در آیین زرتشت بحث شده هم چنین محتوای برخی متون پهلوی زرتشتی معرفی گردیده است. بخش دوم کتاب، "پیش‌گویی‌های پیامبران بزرگ و امامان به حق درباره ظهور و علایم ظهور" نام دارد که تالیف "صادق هدایت" و "حسن قائمیان" است. این بخش مشتمل بر اخبار و احادیثی است درباره ظهور و علایم ظهور از منابع اسلامی و برخی منابع دیگر. بدین سان، قسمت اول بخش دوم شامل متن نسبتا کامل اخبار و احادیثی است که از کتاب "الملاحم" به نقل از کتاب‌های معروف اسلامی انتخاب شده و قسمت دوم قطعاتی از اخبار و احادیث است که صادق هدایت به منظور مقابله و مقایسه با متن بهمن شب یا زند و هومن یسن که از پهلوی ترجمه کرده، گرد آورده است. بخش سوم (نوشته‌های پراکنده) از "حسن قائمیان" مشتمل است بر دیباچه‌ای بر آثار صادق هدایت، نام خدا در آثار صادق هدایت، انسان کنونی از نظر صادق هدایت، اثبات وجود خدا و نظایر آن. در پایان کتاب شرح و تفسیر چند تصویر ـ عمدتا با موضوع مذهبی ـ فراهم آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
154
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/08/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درباره ظهور و علائم ظهور

تعداد دیدگاه‌ها:
3
این کتاب از حسن قائمیان است و متأسفانه این شخص عقاید خود را با نام هدایت منتشر نموده است
چشم عدو نظاره ی تلخی به خیمه کرد
آقا دوباره حرمله تیری به چله کرد
چفیه، پلاک، قمقمه، سربند یا حسین
این دل دوباره حال و هوای شلمچه کرد
خیلی دلم گرفته خدایا ، بدون من
قاسم دوباره لشگر خود را روانه کرد
صحبت زکربلا مکن ای پست دون صفت
سید علی ما قمرش را روانه کرد
اینبار داعشی زده خیمه به پشت در
شمشیر در غلاف علی او برهنه کرد
درباره ظهور و علائم ظهور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک