رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تنوع حیات
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
.
The Diversity of Life
دوستان این نسخه کامل کتاب نیست. فقط برای آشنایی و معرفی کتاب به شماست اگر آن را برای مطالعه مناسب دیدید میتوانید از کتابفروشی ها یا از ناشر کتاب ان را تهییه کنید.

ادوارد ویلسون استاد کرسی فرانک بیرد در علوم و رئیس بخش حشره شناسی موزه ی جانور شناسی تطبیقی در دانشگاه هاروارد است.بسیاری او را داروین زمان و برجسته ترین زیست شناس و پژوهشگر معاصر می شناسند.
او پدر علم زیست اجتماعی (سوسیوبیولوژی ) و از بنیان گذاران چندین رشته ی دیگر علوم زیستی از جمله جغرافیای زیستی جزایر و تنوع زیستی است.

دانش عظیم و بیان شیوا و خردمندانه ویلسون در این اثر، ستایش بسیاری از دانشمندان و نشریات علمی را برانگیخته است. نخستین گام در راه نجات تنوع بدون تردید شناخت ساختار آن است. از این رو بدون دانستن مفهوم گونه که واحد بنیادی تنوع است و نحوه به وجود آمدن گونه‌های جدید و تشکیل اکوسیستم‌ها ، نمی توان درک درستی از تنوع حیات به دست آورد.
پس از آشنایی با ساز و کار حیات نوبت به آن می رسد که بدانیم این پدیده شگفت انگیز چگونه از مواد فیزیکی بی‌جان در زمینی که سه میلیارد سال پیش تقریباً تهی از حیات بود، این همه تنوع را به وجود آورده است.

بعضی از انواع گیاهان و جانوران غالب اند گونه های جدید فراوان به وجود می آیند و در بخشهای وسیعی از جهان پراکنده می شوند. حال آنکه دیگران به عقب رانده شده و کمیاب و در معرض تهدید انقراض قرار می گیرند. آیا برای این تفاوت در جغرافیای زیستی قاعده واحدی وجود دارد که همه موجودات زنده را شامل می شود؟ این فرایند به شرط پرداخت و بررسی درست به عنوان یک قانون واحد و یا لااقل یک اصل در توالی تکاملی دودمانها مطرح است.
کتاب تنوع حیات بیانگر نگرانیهای عمده ادوارد ویلسون برای از دست رفتن گونه‌های موجودات زنده است و نقش رهبری او را در یک عرصه دیگر مربوط به دفاع از گونه های در خطر نشان می دهد.
او در این کتاب کلاسیک به تبیین وظیفه ما در حفظ اکوسیستم ها مى پردازد و با نثرى بسیار ستودنى به ما مى گوید که حیات چگونه بر روى زمین شکل گرفته و چگونه گونه‌ها اینچنین متنوع شده اند و چرا امروز این تنوع شگفت انگیز در معرض تهدیدى قرار گرفته که هیچ گاه در گذشته با آن روبه رو نبوده است.

تنوع زیستی (زی- گونگی) کلید نگهداری جهان به آن صورتی است که می شناسیم. با عبور طوفان، زندگی در یک موضع محلی در هم می ریزد اما دوباره به سرعت می‌شکفد، گونه‌های فرصت طلب برای پرکردن این گسستگی هجوم می آورند. آنها آغازگر آن گونه توالی‌اند که محیط را به حالتی شبیه به وضعیت اولیه‌اش باز می‌گرداند. با قبول اینکه زی- گونگی به شدت در خطر است چه باید کرد؟ راه حل آن در گرو همکاری مهارتهایی است که سنتهای علمی و عملی مدتهاست آنها را از یکدیگر دور نگه داشته است. حفظ گونه‌ها در طی نسلهای متمادی مسئولیتی است فراتر از ظرفیت افراد و حتی سازمانهای خصوصی. تا هر وقت که زی- گونگی به صورت یک منبع همگانی غیر قابل جایگزین مطرح باشد حفاظت از آن را می‌بایست در میثاقهای قانونی گنجاند.

این کتاب در سال 1385 برنده جایزه مهرگان علم شده است و مرجع خوبی برای علاقمندان به مباحث تکامل و فرگشت می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Aftabdokht
Aftabdokht
1391/07/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تنوع حیات

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تنوع حیات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک