رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درس حافظ - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 43 رای
نویسنده:
درباره:
حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 43 رای
همان طور که از عنوان کتاب بر می آید، دکتر استعلامی در این کتاب شیوه های تدریس حافظ در کلاس درس را بیان داشته اند. از نقاط قوت این کتاب، این است که همه ی غزل ها را شرح داده است. او به جز چند غزل که بر اساس چاپ خانلری است، همه را بر اساس نسخه ی قزوینی آورده است. البته، اگر غزلی دشوار نبوده است، ایشان خودشان به سادگی آن اشاره کرده اند، اما باز هم آن را شرح نموده اند. شرح هر غزل دارای دو بخش است: ابتدا یک مقدمه در باره ی آورده اند؛ در ادامه به ترتیب هر بیت را شرح گفته اند. آن چه در این کتاب بسیار زیاد به چشم می خورد، ارجاع به صفحه ی 52 و 53 و مطلب استقلال ابیات است. دکتر استعلامی سعی کرده اند تا سخن اصلی هر غزل را بیان نمایند. گاهی هم شرح نزول غزلیات را گفته اند. در کل، به نظر استاد مالمیر، این کتاب از حافظ نامه ی خرمشاهی بسیار بهتر است، با این حال اشتباهات بیشتری نیز نسبت به حافظ نامه دارد. استاد، دلیل آن را زیرکی های نگارنده ی حافظ نامه می داند که به جوری از شرح و توضیح برخی از ابیات و غزلیات شانه خالی کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/12/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درس حافظ - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
7
الا یا ایها الساقی ادر کاسا وناولها که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکلها خواهشا اعتراض نکنید به کتاب گذاشتن تو سایت خیلیها توان خرید کتاب ندا رن..............از من گفتن بود از شما نشنیدن ...8-)
سلام
از همه ی دوستانی که در تنوع بخشی این سایت موثر هستند ممنونم اینقده به این مسایل گیر ندید .نویسنده ی چنین اثری همیشه دنبال پول نیست بلکه بیشتر دنبال مخاطبه. البته رضایت ایشون هم مهمه. به امید اینکه ایران روزی اباد شود مطالعه کنیم.
[quote='poorfar']دوست عزیزمان کبیر اندر کبیر زحمت می کشد،من خودم از دیدن این کتاب خیلی خوشحال شدم!!ولی... رسما خواندن این کتاب رو نوعی دزدی می دانم،این کتاب یه کتاب تالیفی است نه ترجمه،و مولف چندین سال از عمرش را برای نوشتن این کتاب گذاشته،و منبع درآمدش هم از همین کتابها و تالیفات است.این کتاب نایاب و کمیاب نیست و براحتی قابل خریدن است،دوستمان خر تو خر باید انصاف به خرج بدهد،و کتاب هایی که همین الان در حال چاپ و نشر هستند را اینگونه با کیفیت خوب اسکن نکند،و در اینترنت برای دانلود هزاران نفر قرار ندهد .[/quote]
دوست عزیزم، پورفر. باور کن برای هموطن عزیزی که در جاسک، گناوه، مهران و هزاران بیغوله دیگر زندگی می کنه تهیه این کتاب ها سخته. همه نمی تونن بیان تهران روبروی دانشگاه، کتاب بخرن. البته من هم مثل شما همیشه نگران حق مولف هستم. امیدوارم یه روز امکان این فراهم بشه تا امکان دانلود منحصراً برای افرادی فراهم بشه که دسترسی آسان به این کتاب ها ندارند. سپاس
[quote='beharan']بنازم به این دکتر نا زنین. البته کتا بش را هنوز نخو انده ام امید که پسند افتد. دوستان اینقدر به کتاب گذاشتن در اینتر نت اعتراض نکنید خداوند روزی رسان است. بگذارید جوانان این مملکت کتا ب بخوانند. تمام بد بختی ما از کتاب نخواندن است.[/quote]
این که خداوند روزی رسانه دلیل برای دزدی نمی شه البته!جوانان مملکت ما باید فرهنگ کتاب خوانی رو یاد بگیرن قبل از کتاب خواندن...کتاب خوندن به قیمت آجر کردن نون مولف مساویه با نابودی تالیف و پژوهش این آثار ارزشمند...شمام اگه نویسنده بودین این حرفو نمی زدین قطعا...
بنازم به این دکتر نا زنین. البته کتا بش را هنوز نخو انده ام امید که پسند افتد. دوستان اینقدر به کتاب گذاشتن در اینتر نت اعتراض نکنید خداوند روزی رسان است. بگذارید جوانان این مملکت کتا ب بخوانند. تمام بد بختی ما از کتاب نخواندن است.
درود بر شما که حق به مولف کتاب می دهید و درود بر دوستمون که اینو در اختیار ما گذاشتن!
دوست عزیزمان کبیر اندر کبیر زحمت می کشد،من خودم از دیدن این کتاب خیلی خوشحال شدم!!
ولی... رسما خواندن این کتاب رو نوعی دزدی می دانم،این کتاب یه کتاب تالیفی است نه ترجمه،و مولف چندین سال از عمرش را برای نوشتن این کتاب گذاشته،و منبع درآمدش هم از همین کتابها و تالیفات است.
این کتاب نایاب و کمیاب نیست و براحتی قابل خریدن است،دوستمان خر تو خر باید انصاف به خرج بدهد،و کتاب هایی که همین الان در حال چاپ و نشر هستند را اینگونه با کیفیت خوب اسکن نکند،و در اینترنت برای دانلود هزاران نفر قرار ندهد . . .
..............
*************************
ویدئویی از دکتر محمد استعلامی درباره ی زمانه و اشعار حافظ
«این ادیب سرشناس، شعرهای حافظ را بر سه گونه تقسیم کرده: عاشقانه، عارفانه و رندانه. اوبا شرح اوضاع و احوال ایران و شیراز در سده ششم، هفتم و هشتم به بستر تاریخی اجتماعی اشعار حافظ می‌پردازد.»
متن لینک
**************************
درس حافظ - نقد و شرح غزل های حافظ - دوره دو جلدی
١٣٨٨, ویرایش اول, چاپ چهارم
ناشر : سخن
قیمت: ٢٥٥٠٠٠ریال
*************************************
دکتر محمد استعلامی ادیب، مولوی‌پژوه و حافظ‌شناس در سال ۱۳۱۵ در شهر اراک به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۳۷ به اخذ درجهٔ کارشناسی نایل شد؛ اما قانع نشد و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری، در دانشگاه تهران ادامه داد. او با تصحیح تذکرة الاولیا عطار نیشابوری به شهرت فراوانی دست یافت و این کتاب تا به حال ۱۹ بار تجدید چاپ شده‌است. او همچنین در هفت جلد شرحی بر مثنوی مولوی نوشت که در سال ۱۳۶۴، جایزهٔ بهترین کتاب سال را از آن خود کرد. «درس حافظ» در دو جلد شرحی بر غزلیات حافظ شیرازی است. او پس از اخذ مدرک دکتری، دوره‌های مطالعاتی گوناگونی را در کشورهای هند، کانادا و آمریکا گذراند و تا سال ۱۳۷۴ به تدریس در مرکز مطالعات اسلامی و دانشگاه مک گیل مشغول بود.
[edit=saraab]1391/12/08[/edit]
درس حافظ - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک