رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سرشت تلخ بشر
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 38 رای
نویسنده:
مترجم:
لیلا سازگار
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 38 رای
در این کتاب آیزیا برلین سعی می کند تا با بررسی رابطه‌ اندیشه‌ها با تاریخ، ریشه‌های رخداد امر تاریخی را تبیین کند و در این راه فیلسوف لیبرالیست با باز گذاشتن خوانش برساختی از تاریخ غرب نقش سازه‌ها و اندیشه‌ها را بیش از آنچه‌ که‌ پیشتر تصور می شد به‌ مثابه‌ عاملی در اتفاق تاریخی دخیل می داند، برای مثال او معتقد است که‌ تفکری مانند مارکسیست وقتی نقش انقلاب و ستیز و تضاد را برجسته‌ می سازد، زمینه‌ مناسبی برای شکل گیری فاشیسم و سرکوب دیگری می شود، هر چند خود کتاب قابل نقد و بحثهای بی شماری است اما با این حال ارزش ارزش آن را دارد که‌ به‌ تاریخ از منظری دیگر نگریست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/07/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرشت تلخ بشر

تعداد دیدگاه‌ها:
9
"اگر آزادی توهمی بیش نباشد،توهمی است که آدمی بدون آن نمی تواند زندگی یا فکر کند"((آیزایا برلین))
مقاله ای در نقد و بررسی کتاب مورد علاقه خاص خودم یعنی" سرشت تلخ بشر" و البته نویسنده و دانشمند علوم سیاسی مورد علاقه ام..

http://www.noormags.com/view/fa/articlepage/14569/340/text
:-):x
در برابر این ارزش‌های حداقلی همان راه‌حل غایی قرار دارد که به نظر برلین «تلاش برای رسیدن به کمال به نوعی نسخه‌ای برای کشتار است.» او برای اثبات مدعای خود به امانوئل کانت استناد می‌کند که با همه اخلاق‌گرا بودنش گفته بود: «سرشت تلخ بشر هرگز میوه‌ای شیرین به بار نمی‌آورد.»
:-)
[ سرشت تلخ بشر هرگز میوه ای شیرین به بار نمی آورد ]
شرمنده دوست عزیز فراموش کردم اسمش با مشخصات کامل بنویسم..
نام کتاب: کارل مارکس (زندگی و محیط). نوشته آیزایا برلین، انتشارات، نشر ماهی. قیمت ،7200، ترجمه، رضا رضایی.
امیدوارم از خوندنش لذت ببرید..
ایشان یه کتابی دریاره کارل مارکس و محیط وی نوشته .این کتاب بقدری زیبا نوشته شده به دور از قصد و غرض ورزی خاص و واقع بینان .اصلابعید از بعضیها با یک مکتب مخالف باشند بعد راجع بهش به این زیبای مطلب بنویسند ایشان واقعا انصاف را درنوشتنشان رعایت کرده اند. شاید میتوان گفت یکی از بهترین کتابهاست که درباره مارکس و مارکسیسم نوشته است . اگر میخواهید مارکس و و ضعیت و مارکسیسم را بشناسید پیشنهاد میدهم این کتاب ایشان را بخوانید.
خیلی ممنون از معرفی، حالا دوست عزیز این کتابی که ازش صحبت کردی همین کتابه یا اسم دیگه ای داره؟
سلام بر دوستان و کابران محترم کتابناک...
یه چیزی میخواستم راجع به آیزیا برلین بگم. ایشان یکی از بزرگترین نظریه پردازان و دانشمندان حوزه علوم سیاسی است و در تاریخ نویسی اندیشه ها دستی فوق العاده تبحر دارد. و فردی فوق العاد لیبرال، ((این لیبرال بودنش خیلی زیباست))..دوستان همگی میدانند که لیبرالیسم مقابل مارکسیسم هست ، ولی چیزی که خیلی زیباست اون هم این می باشد که ایشان یه کتابی دریاره کارل مارکس و محیط وی نوشته .این کتاب بقدری زیبا نوشته شده به دور از قصد و غرض ورزی خاص و واقع بینان .اصلابعید از بعضیها با یک مکتب مخالف باشند بعد راجع بهش به این زیبای مطلب بنویسند ایشان واقعا انصاف را درنوشتنشان رعایت کرده اند. شاید میتوان گفت یکی از بهترین کتابهاست که درباره مارکس و مارکسیسم نوشته است . اگر میخواهید مارکس و و ضعیت و مارکسیسم را بشناسید پیشنهاد میدهم این کتاب ایشان را بخوانید.
به امید اون روزی که همه نویسندگان و تاریخ نویسان ما هم همیشه به دوراز غرض ورزی و دورغ و کینه و نفرت و سیاست زدگی تاریخ بنویسند....
همگی دوستان و کابران موفق و پایدار باشند..
کتاب های آیزایا برلین از نظر متن و محتوا هم غنی و هم بسیار روانند..توصیه می کنم این کتاب و کتاب ریشه های رمانتیسم اش رو حتما مظالعه گنید
از جناب khar tu kharممنون وسپاسگذارم بابت آپلود این کتاب دستت درد نکنه دوست عزیز
سرشت تلخ بشر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک