رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
راه بردگی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 33 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 33 رای
مترجم: فریدون تفضلی - حمید پاداش
کتابی از اقتصاددان و فیلسوف اتریشی، فریدریش فون هایک است که بین ۱۹۴۰-۱۹۴۳ نوشته شده و در آن «نسبت به خطر استبداد ناشی از کنترل تصمیم گیری دولتی از طریق برنامه ریزی مرکزی» هشدار داده، و استدلال کرده که منع فردگرایی، لیبرالیسم کلاسیک و آزادی به طور غیر قابل اجتنابی منجر به ستم سوسیالیستی و فاشیستی و استبداد و بردگی افراد منجر می‌شود. او بر خلاف نظر اقتصاددانان بریتانیایی که فاشیسم را عکس العملی سرمایه دارانه علیه سوسیالیسم می‌دانستند، آن دو را دارای ریشه مشترکی در برنامه ریزی اقتصادی مرکزی و قدرت دولت بر فرد می‌دانست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/11/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راه بردگی

تعداد دیدگاه‌ها:
12
[quote='جود لاو']با سلام،اگر دوست عزیزی راهنمائیم کنه ممنون میشم.من با این پیام مواجه میشم.
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما نسبت به این اثر محق هستید می‌توانید اجازه نشر الکترونیکی تمام یا بخشی از آن را به ما بدهید و یا آنرا از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «قوانین» و «فروش کتاب الکترونیکی» را مطالعه کنید.
چه با ید کرد؟من به تازگی عضو شدم.ممنون[/quote]
هر کتابی که بالاش این پیام هست، لینک دانلودش به خاطر حقوق ناشر و نویسنده و... برداشته شده و امکان دانلودش نیست
با سلام،اگر دوست عزیزی راهنمائیم کنه ممنون میشم.من با این پیام مواجه میشم.
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما نسبت به این اثر محق هستید می‌توانید اجازه نشر الکترونیکی تمام یا بخشی از آن را به ما بدهید و یا آنرا از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «قوانین» و «فروش کتاب الکترونیکی» را مطالعه کنید.
چه با ید کرد؟من به تازگی عضو شدم.ممنون

اين ديدگاه به علت نگارش فينگليش حذف گرديد
[edit=sara-sina]1391/11/14[/edit]
محمد جان من هم با صحبت های شما موافقم اما اگر دقت کرده باشید در عرایضم به این نکته نیز اشاره کردم که امکان تحققش وجود ندارد به چند دلیل اولا که نئولیبرالیسم یک جریان در بستر اقتصاد سیاسی است که الزاما بر پایه دمکراسی و حکومت کامل استوار شده و لازم به توضیح نیست که دمکراسی هم یک مسئله کاملا نسبی می باشد و هیچ گاه به معنی واقعی کلمه برقرار نشده و نخواهد شد. دوم اینکه نئولیبرالیسم در عمل، در واقع پوششی ظاهری و تئوریک برای سرمایه داری صنعتی در غرب بوده و هست و اساسا در حد چند تعریف ساده از آن برای پیش برد مقاصد خود استفاده شده. آقا کلا همه بدن ما خوبیم دیگه دوا سر چیه؟ همین الان طلا گرمی 1498222 تومن
آنچه که امروزه در غرب به عنوان بحران اقتصادی ایجاد شده است نتیجه اقتصاد نئو لیبرال بوده است .
ایده های نظری اقتصاد در جهان سرمایه داری یا مربوط است به کینز یا مربوط به هایک !
هایک و فریدمن معتقد به بازار آزاد با کمترین قوانین نظارتی بودند و هایک به ایده نظم خود به خودی بازار ها معتقد بود و سازو کار بازار آزاد را بهترین راه می دانست . البته این دو اقتصاد دان نئو لیبرال معتقد بودند که به این بودند که آزادی اقتصادی آزادی سیاسی و اجتماعی می آورد که به نظر من خیلی خوش خیال بودند مثال نقض آن اقتصاد آزاد چین با حزب سرمایه دار کمونیست !
نئولیبرالیسم؟؟؟ سرمایه داری؟؟؟ دوست من این دو ماهیتا و ذاتا یه کوچولو باهم تفاوت دارن علی الظاهر
البته این حق شماست که منتقد یا مخالف نئولیبرالیسم باشید اما نئو.... (اسمش طولانیه) یعنی تحقق آزادی های کارآفرینانه با حمایت حکومتی آزاد و دموکراتیک است که با وضع قوانین مناسب در راه تحقق آزادی اقتصادی همه افراد کمک میکند. کلا به نظر این حقر همون نمی دونم چی چی ایسم چیز خیلی جالبی باید باشه ولی امکان تحققش وجود ندارد بخصوص در کشورهای دیکتاتوری جهان سومی واسه اطلاع بیشتر عرضم به خدمت شما کتاب "تاریخ مختصر نئولیبرالیسم" نوشته دیوید هاروی ترجمه آقای عبدالله زاده انشا.لله که مفید فایده باشه.
خر تو خر عزیزم. این کتاب رو نگفتم. کلا خواستم یه تذکر بدم. اتفاقا این کتاب چون متنش کامل بود خواستم همینجا این تذکرو بدم.
[quote='سعید نفیسی']خواهشا کتابهای افست شده تو سایت نذارید.[/quote]
سعید جان ، این کتاب از روی نسخه اصل تهیه شده است .
منظورت از افست چیست ؟
این کتاب نه تنها سوگیری دارد، بلکه سوگیری آن نیز به سمت حمایت از سرمایه داران کلان است، نه به سمت شکست خوردگان و فرودستان اقتصادی. هر کس ذره ای با آرای هایک آشنایی داشته باشد، هرگز نباید چنین ادعاهای سخیفی را در مورد بیطرفانه بودن نولیبرالیسم اظهار دارد
راه بردگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک